مجلس عزای فاطمیه حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد در محمود اباد

حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در ایام فاطمیه مجلسی با حضور بسیجیان و عزاداران فاطمی در حسینیه صاحب الزمان محمودآباد با دعوت از حجت الاسلام امین تقی نژاد برگزار کرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۴۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در ایام فاطمیه مجلسی با حضور بسیجیان و عزاداران فاطمی در حسینیه صاحب الزمان محمودآباد با دعوت از حجت الاسلام امین تقی نژاد برگزار کرد.
تقی نژاد گفت: یکی از راه‌های شناخت افراد این است که به القابشان مراجعه کنیم. یکی از القاب حضرت زهرا (س) محدثه است که به دو شکل اسم مفعول و اسم فاعل خوانده میشود که هر دو حالت آن برای حضرت زهرا صدق میکند. اگر محدِثه (اسم فاعل) بخوانیم یعنی صحبت کننده و خبردهنده. به این علت که زمانی که حضرت خدیجه (س) با حضرت رسول (ص) ازدواج کردند زنان قریش ایشان را طرد کردند و یک روز که حضرت محمد (ص) وارد منزل شدند دیدند که حضرت خدیجه (س) با حضرت فاطمه (س) که در شکم بودند صحبت می کردند. از این حیث است که حضرت زهرا را محدثه می خوانند.
وی افزود: اگر ایشان را محدَثه بخوانیم یعنی خبرداده شده. بعد از پیغمبر و شهادت پدرشان و مظلوم واقع شدن همسربزرگوارشان و بدعت گذاشتن در دین تئسط مردم، خداوند جبرئیل و میکائیل را مامور کرد که بیایند و به حضرت خبر‌هایی را از آینده بدهند؛ و حضرت زهرا این‌ها را می گفتند و حضرت علی (ع) این‌ها را می نگاشتند که بعد‌ها به نام مصحف فاطمه معروف شد. از این حیث است که ایشان را محدَثه نیز می خوانند.
تقی نژاد در توضیح مصحف فاطمه گفت: یکی از یاران امام باقر (ع) از ایشان پرسید: آیا در مصحف فاطمه چیزی از قرآن نوشته شده؟ ایشان فرمودند: خیر. بلکه مسائلی از گذشته و آینده و اسامی مومنان و شیعیان واقعی در آن آمده است که خداوند این‌ها را برای آرامش قلب حضرت زهرا به ایشان وحی کرد.
وی در آخر گفت: افرادی در طول تاریخ وجود داشتند که پیغمبر نبودند، ولی به آن‌ها وحی می شد. مانند مادر حضرت موسی یا همسر فرعون و... و از این باب است که اگر چه که حضرت زهرا پیامبر نبودند، ولی به ایشان وحی می شد.
ارسال نظرات