فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان گفت : طرح شهید سلیمانی کلید قطع زنجیره شیوع کرونا است.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۸۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

سرداراباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان اظهار داشت :طرح سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برای پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ در کشور با موضوع اجرای برنامه محله محور باهدف قطع زنجیره شیوع کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی با محوریت سه تیم کار می‌کند.
وی افزود :تیم مراقبتی که پزشک مرکز خدمات جامع سلامت، مسئول آن بوده و همیاران بهداشتی، اقشار بسیج و سازمان‌های مردم نهاد این تیم را کمک خواهند کرد.
فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان تصریح کرد :تیم دوم ،تیم حمایتی است که توسط نیروهای بسیج هدایت می‌شود و تیم سوم که تیم‌های نظارتی به شمار می‌روند با حمایت نیروی انتظامی، بسیج اصناف، هلال احمر و داوطلبان مردمی با محوریت کارشناس بهداشت و محیط، فعالیت خود را انجام خواهند داد.
سردار سالاری خاطرنشان کرد : طرح شهید سلیمانی دارای 7 راهبرد اصلی است که جز سیاست‌های اصلی و شامل تشدید نظارت بر پروتکل‌ها، اعمال قانون، تست هوشمند هدفمند و گسترده، بیماری یابی و ره‌گیری هوشمند، آموزش و فرهنگ‌سازی، حفاظت از اقشار آسیب‌پذیر و سالمندان و تقویت فرآیند درمان سرپایی است.
فرمانده سپاه استان هرمزگان درادامه بیان داشت :تعدادی از بیماران به مراکز درمانی و پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت می‌شود و در 14 روز با تماس تلفنی سلامت آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما تعداد زیادی از بیماران به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند و اطلاعات آن‌ها ثبت نمی‌شود و شناسایی این بیماران اهمیت زیادی دارد.
سالاری افزود :اگر شرایط منزل خوب نباشد، بیمار به نقاهتگاه منتقل می‌شود دراین‌باره تشکیل نقاهتگاه‌های محلی در طرح شهید سلیمانی در جهت مراقبت از بیماران یکی از رویکردهای مهم طرح است.
فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام اضافه نمود :هدف کلان این طرح مدیریت و کنترل همه گیری کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی، بهره گیری از نیروی بسیج و داوطلبان مردمی است.
سالاری افزود :تلاش می‌کنیم با بیماریابی فعال و شناسایی موارد کم علامت و بدون علامت کاری کنیم که این افراد زودتر شناسایی، مراقبت، ایزوله و قرنطینه شوند تا بیماری را به دیگران به ویژه به سایر افراد خانواد خود یا همکاران محل کار خود منتقل نکنند.

وی در ادامه اظهارکرد: راهبرد اصلی این طرح حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر است. همکاری سه جانبه بین نیرو‌های وزارت بهداشت، بسیج و داوطلبان مردمی موجب رفتن به سراغ کسانی شده است که ممکن است به دلیل بیماری زمینه‌ای یا مشکلات دیگری که دارند امکان مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی را نداشته باشند به ویژه باید سراغ افراد سالمند برویم و به آن‌ها خدمات ارائه کنیم. در این استراتژی خدمات را به داخل محیط برده ایم و از آنجا کنترل و پیشگیری از کووید۱۹ را شروع می‌کنیم.

سرداراباذرسالاری در ادامه گفت: وقتی که گفته می‌شود در ایام تعطیلات به مسافرت نروید یا از اجتماع و دورهمی پرهیز نماییم، اول باید مردم را خوب توجیه کنیم تا همکاری کنند. ویکی از مهم‌ترین راهبرد‌ها این بود که محدودیت‌ها هدفمند باشد و برای مردم باورپذیرتر شود.

وی درپایان تأکید کرد: هیچ طرحی بدون آموزش عملیاتی نمی‌شود و نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی به‌طور کامل آموزش‌ها را می‌گذرانند، ما در این طرح اهداف گسترده‌ای داریم و تیم‌های مراقبتی در پایگاه‌های بهداشتی و تیم‌های حمایتی در پایگاه‌های بسیج و تیم‌های نظارتی در مراکز جامع خدماتی مستقر می‌شوند.

 

 

 

 

ارسال نظرات