مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: توجه به عملیاتی نمودن بیانات و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس اصل و پایه کار تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان است.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۸۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست تخصصی دانشنامه دفاع مقدس استان گفت: پرداختن به همه ابعاد و مسائل مربوط به دفاع مقدس رویکرد مهم تهیه دانشنامه است که در این راستا نگاه علمی و تجربی با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و فرماندهان دفاع مقدس به کارگیری می شود.

وی افزود: به تصویر کشاندن واقعیت های دفاع مقدس و نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی با رویکرد علمی و به دور از احساسات از جمله محورهای تهیه دانشنامه است که در این راستا از کلیه ظرفیت ها و توانمندی ها استفاده می کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد جلوه های حماسی و اتفاقات برجسته در تاریخ دفاع مقدس این مقطع را نسبت به همه مقاطع بسیار برجسته کرده و لذا باید توجه ویژه ای به جلوه های حماسی در دفاع مقدس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینه کارهای زیرساختی تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان همزمان با کار کنگره شهدای استان از ۶ سال گذشته شروع شده،گفت: کنگره شهدا زمینه های بسیار مناسبی در این راستا ایجاد کرده و کار عملیاتی تهیه دانشنامه از ابتدای امسال همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس شروع شده که مهمترین برنامه سالجاری و سال آینده نیز می باشد.

کریمی بیان کرد: با همکاری و تعاملی که با دانشگاه ها و خصوصا اعضای هیئت علمی ، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان انجام شده سعی داریم هیچ موضوع و سوژه ای که مرتبط با دفاع مقدس هستند مغفول نماند و کلیه صاحب نظران و کارشناسان نیز می توانند برای همکاری به دبیرخانه دانشنامه مراجعه کنند.

وی افزود: بیش از ۴ هزار نفر شخصیت اثرگذار و موثر در تاریخ استان مرکزی در کشور برجسته هستند که عمده آنها مربوط به دفاع مقدس می باشند و در تهیه دانشنامه به این مسئله نیز توجه ویژه شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تأکید بر اینکه نقش برجسته استان مرکزی در دفاع مقدس را به عنوان یک سرمایه و داشته گران بها بدانیم،گفت: به راحتی از کنار آن عبور نکنیم چراکه این مقطع ارزشمند موجب سرافرازی و عزت مردم شده و مردم امروز به آن افتخار می کند و لذا تهیه دانشنامه در این راستا است.

وی تأکید کرد: توجه به عملیاتی نمودن بیانات و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس اصل و پایه کار تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان است که در این راستا کارگروه های ویژه تشکیل شده اند.

کریمی بیان کرد: جدای از اینکه کارگروه های تخصصی دانشنامه فعالیت های مربوطه را انجام می دهند کلیه کارگروه ها و حتی افراد و مجموعه های دیگر می توانند در جمع آوری و شناسایی مشارکت داشته باشند و در این راستا از کلیه ابتکارات ، روش ها و خلاقیت ها استقبال خواهیم کرد.

وی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی را یک افتخار بزرگ برای استان خواند و گفت: متعلق به همه مردم و دستگاه های استان می باشد و مشارکت در این کار می تواند اتفاقات خوبی را برای استان رقم بزند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: برای کلیه افرادی که در کارگروه ها و کمیته های تخصصی دانشنامه همکاری دارند کارگاه های تخصصی در نظر گرفتیم و این علاوه بر اینکه به کیفیت کار می افزاید در تربیت نیرو و کادر سازی برای کارهای آینده می تواند بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات