خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:

فرایند رسیدگی قضایی پرونده هفت سنگان باید به طور قانونی پیگیری شود

موجب تحت الشعاع قرار دادن مراودات عادی و روزانه ما شود. فرایند رسیدگی قضایی این دو پرونده باید به طور قانونی پیگیری شود.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۹۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عباس کاظمی مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین در نشست تبیین اهمیت افشاگری(سوت زنی) در سند تحول قوه قضائیه، ویژه رسانه و سمن ها که صبح امروز به ریاست حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان وبا حضور محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین و جمعی از مسوولان دستگاه قضا و فعالان اجتماعی در سالن سردار شهید سلیمانی دادگستری برگزار شد با اشاره به اقدامات دستگاه قضا در طول چهل ساله انقلاب بیان کرد: باید از رویکرد دستگاه قضا برای ارائه خدمات به مردم تجلیل شود و عملکرد دستگاه قضا در چهل ساله انقلاب بسیار قابل تقدیر و دفاع است و اقدامات بزرگی در طول این مدت انجام شده است.

وی گفت: ابتلائات جامعه امروز فراوان و‌ سطح توقع و انتظارات از دستگاه قضا بالاست و گاها شبهاتی ایجاد می شود اما بعد از رورود آیت اله رئیسی به عنوان ریاست دستگاه قضا دلبستگی و امید به این دستگاه در جامعه بسیار افزایش یافته است. ما ظرفیت های ملی و اسلامی در بحث نحوه رسیدگی به جرائم داریم و ضرورت استفاده از الفاظی همچون «سوت زنی» در فرهنگ ما جایی ندارد.

کاظمی عنوان کرد: باید راه های رسیدگی به حقوق قانونی برای مردم آگاهی سازی شود چرا که بسیاری از مردم در لایه های مختلف وجود دارند که می توانند از حق خود دفاع کنند اما راههای این امر را نمی دانند و این آگاهی سازی در واقع نوعی امیدآفرینی است.

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین اضافه کرد: امروز جامعه شبیه کشتی است که همه در آن حضور داریم لذا نمی توانیم نسبت به هم بی تفاوت باشیم. این کار موجب ناامیدی مردم می شود. روند سیاه نمایی دشمن که با ابزار مختلف در حال اجراست نگران کننده و بی سابقه است و کار را به جایی رسانده اند که کشوری که در اوج افتخار و حرکت رو به جلوست احساس ناامیدی کند و این امر مهمی است.

وی افزود: وقتی معتقدیم که ظرفیت های زیادی برای دستیابی به حقوق و اجرای درست قوانین وجود دارد باید زمینه را برای شنیده شدن آرا متفاوت آماده کنیم. در بحث مطالبه گری، مقام معظم رهبری، امسال با دانشجویان به طور مجازی جلساتی داشتند که منشور روشنی ارائه داده اند و این اصل را با تأکید بیان می کنند که آرمان خواهی نباید در جامعه از سوی هیچ دستگاهی بمیرد.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: استان ما با دو پرونده هفت سنگان و نیاوران مواجه است و سنگینی این پرونده بر همه امور سایه افکنده و به جرأت می توان گفت حتی در جاهایی اخلاق را در استان تاثیر قرار داده و امروز باید نگران بحران اخلاق در استان باشیم. نباید این دو پرونده موجب تحت الشعاع قرار دادن مراودات عادی و روزانه ما شود. فرایند رسیدگی قضایی این دو پرونده باید به طور قانونی پیگیری شود.

کاظمی با اشاره به فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: واژه «احیا» از ستاد امر به معروف حذف شد و این از اقدامات دولت در سال ۹۵ بود که بر همین اساس تصمیماتی در خصوص ستاد گرفته شد که نتایج خوبی نداشته است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار