حجت الاسلام دهقان در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س):

ملاک بهتر بودن امت اسلامی، نظارت همگانی به عنوان یک تکلیف است

دهقان خاطر نشان کرد: ملاک خیریت امت اسلام و بهتر بودن این امت، نظارت همگانی به عنوان یک تکلیف است.
کد خبر: ۹۳۱۳۴۹۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در روز شهادت حضرت زهرا مجلسی با حضور اهالی کوچه شهید پاک نژاد و بسیجیان این پایگاه با سخنرانی حجت الاسلام دهقان همراه با مداحی آقای میرجلیلی برگزار کرد.
دهقان گفت: حضرت زهرا در پایان خطبه فدکیه مردم را مخاطب قرار می دهد و سستی و بی حالی مردم و ارزش مدار نبودن آن‌ها را مورد نقد قرار میدهد. این واقعیتی است که مردم در صلاح و فساد هر حکومتی نقش اساسی دارند.
وی افزود: اگر مردمی حکومت صالح را بخواهند در صحنه می مانند و اهل احساس مسئولیت هستند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند و بی تفاوت در برابر مسائلی که در جامعه میگذرد نیستند.
دهقان خاطر نشان کرد: ملاک خیریت امت اسلام و بهتر بودن این امت، نظارت همگانی به عنوان یک تکلیف است. آحاد امت باید بر یکدیگر نظارت داشته باشند که معروف‌ها ترک نشوند و منکر‌ها صورت نگیرند به خصوص آنجا که حکومتی شکل میگیرد.
وی تاکید کرد: در اینجا که حکومت شکل می گیرد این فریضه و مسئولیت تاکید بیشتری پیدا می کند، زیرا پیامبر اکرم و معصوم (ع) فرمودند که اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید بد‌ها به شما مسلط میشوند و در آن صورت دیگر دعا‌های شما هم اثری نخواهد داشت، چون خود شماعامل پیدایش این وضعیت بودید و اگر مردمی بی تفاوت در بابر مسائلی که در حکومت میگذرد باشند، قطعا حکومتی خواهند داشت که خیر و مصلحت آن‌ها را در نظر نمیگیرد لذا مردم در حکومت نقش اساسی دارند. بر همین اساس است که حضرت زهرا (س) مردم را در پایان خطبه‌ی فدکیه مخاطب قرار می دهد.
ملاک بهتر بودن امت اسلامی، نظارت همگانی به عنوان یک تکلیف است
ارسال نظرات