عضو ستاد نماز جمعه شهرستان عباس آباد:

اعتلای جامعه اسلامی در گرو ولایتمداری است

ساری - عضو ستاد نماز جمعه شهرستان عباس آباد گفت: که حضرت فاطمه(س) تنها راه اعتلای جامعه اسلامی را در گرو ولایتمداری امت اسلامی می‌دانستند و برای تحقق آن جان خود را فدای ولایت و ارزش‌های اسلامی کردند.
کد خبر: ۹۳۱۳۵۶۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود دشمه عضو ستاد نماز جمعه شهرستان عباس آباد در مراسم شهادت اولین شهیده راه ولایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و با اشاره به ابعاد شخصیتی این بانوی معظم و مکرم اسلام، گفت: دخت نبی مکرم و معظم اسلام حضرت محمد (ص) در طول هجده سال عمر بابرکت خود منشأ تحولات بسیاری در دنیای اسلام شد و توانست اینگونه در عمر بسیار کوتاه مهم‌ترین اثرات و منشأ برکات برای اسلام و جامعه اسلامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به منظومه فکری این شهیده راه ولایت، افزود: این بانوی بزرگ اسلام همواره برای اعتلای جامعه اسلامی چه در دوران حیات نبی مکرم اسلام (ص) و چه در دورانی که در کنار امیر مؤمنان علی (ع) حضور داشت تلاش کرد و تنها راه اعتلای جامعه اسلامی را در گرو ولایتمداری امت اسلامی می‌دانست و برای تحقق آن جان خود را فدای ولایت و ارزش‌های اسلامی کرد.

حجت الاسلام دشمه با بیان اینکه بندگی را باید در سیره اخلاقی و عملی حضرت زهرا (س) فرا گرفت، ادامه داد: کسی در زمره امت پیامبر خاتم قرار می‌گیرد که به وحدانیت پروردگار، خاتمیت پیامبر اکرم و ولایت امیرمومنان علی (ع) شهادت دهد؛ محبت امام علی (ع) بالاترین نعمت خدا در قلب شیعیان است.

عضو ستاد نماز جمعه شهرستان عباس آباد در پایان با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) درباره امام علی (ع) و غربت ایشان بیان شده است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) با وجود همه ابتلائات و سختی‌ها با حمد و سپاس الهی خطبه فدکیه را آغاز می‌کنند و تا ابد به امت این درس را می‌دهند که مؤمن هرگز نباید از وادی صبر و شکر خارج شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار