نماینده اسبق مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

کارایی بانک های ایرانی در مقایسه با بانک های خارجی افزایش یابد

نظر افضلی گفت: نباید نسبت بازدهی به مقیاس تولید در بانک های تجاری کاهش یابد که نشان دهنده غیر اقتصادی بودن بنگاه ها است. راهکارهای لازم در جهت کارایی بانک های ایرانی در مقایسه بانک های خارجی افزایش یابد.
کد خبر: ۹۳۱۳۶۳۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

نظر افضلی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کارایی واحدهای بانکی در ایجاد درآمد و کنترل هزینه توانسته نقش تعیین کننده در سودهی بانک داشته باشد.کارایی اقتصاد زمانی میسر است که تخصص بهینه منابع، حداکثر استفاده از منابع، تحمل حداقل هزینه با تکنولوژی جدید را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کنترل صحیح هزینه ها در سیستم بانکداری موثر است  افزود: افزایش کارایی عملیاتی بانک ها  در جهت افزایش درآمد بوده است که بهبود سودآوری واحدها و سود بانک را در برداشته است . بانک ها در سال های اخیر دامنه فعالیت شان را گسترش داده و این توسعه  فعالیت ها هم بیشتر در جهت ارایه خدمات متنوع به مشتریان بوده است.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه محاسبه کارایی بانک ها و شناخت عوامل موثر بر آن از اهمیت فراوانی برخوردار است از اینرو شاخص کارایی بانک ها در صنعت بانکداری باید سیر صعودی داشته باشد که نقش موثری در عملکرد نسبی اصلاحات بخش پولی دارد. از اینرو نباید نسبت بازدهی به مقیاس تولید در بانک های تجاری کاهش یابد که نشان دهنده غیر اقتصادی بودن بنگاه ها است. راهکارهای لازم در جهت کارایی بانک های ایرانی در مقایسه بانک های خارجی افزایش یابد.

ارسال نظرات