خبرهای داغ:

رفع بخشی از مشکلات نظام تولید با برنامه ریزی مناسب در نظام توزیع

شاهرود_سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه در نظام توزیع باید اقدامات جدی و برنامه‌های مناسبی طراحی شود، گفت: با برنامه ریزی مناسب در نظام توزیع می‌توان بخشی از چالش‌های نظام تولید را جبران کرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۶۷۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
رفع بخشی از مشکلات نظام تولید با برنامه ریزی مناسب در نظام توزیعبه گزارش خبرگزاری بسیج، ابوطالب جلالی در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان شاهرود به میزبانی تالار ولایت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کالا‌های اساسی در تمامی نقاط شهری و روستایی باید به طور متوازن و عادلانه توزیع شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت باید با انتخاب چند مباشر مورد وثوق بر توزیع عادلانه کالا‌های اساسی از جمله برنج، مرغ، تخم مرغ، قند و شکر و روغن نظارت بیشتری داشته باشد.
وی شناسایی نیاز‌های مردم به کالا‌های اساسی توسط اداره‌های صمت و جهاد کشاورزی را ضروری خواند و اظهار کرد: در بسیاری از روستا‌ها که ظرفیت شهری ایجاد شده و زندگی به سمت شهرنشینی رفته هم باید تامین کالا‌های اساسی از جمله مرغ و تخم مرغ در نظر گرفته شود.
جلالی با بیان اینکه در صورت منطقه بندی شهر‌ها برای توزیع کالا‌های اساسی موجبات کنترل و نظارت بیشتر فراهم می‌شود، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار باید رصد توزیع همه کالا‌های اساسی از زمانی که مباشران آن را در اختیار توزیع کنندگان متوسط و خرد قرار می‌دهند تا زمانی که در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد را با دقت و نظارت بیشتری دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه کسبه و فعالان در حوزه بازار افرادی متدین و متعهد هستند، تصریح کرد: اندک افرادی در نظام بازار اخلال ایجاد می‌کنند که باید با آنان برخورد قاطع شود.
سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های دستگاه‌ها اجرایی به ویژه اتحادیه روستایی برای توزیع استفاده شود، ابراز کرد: همکاری‌هایی در قالب یک تفاهم نامه بین اداره صمت با بسیج ایجاد شده که در فرآیند نظارت و توزیع کالا‌های اساسی با هدف کاهش مشکلات انجام می‌شود.
جلالی با بیان اینکه در طی یک ماه گذشته اصلاحاتی در نظام تولید صورت گرفته که موجب شده در نظام توزیع هم بسیاری از مشکلات بر طرف شود، افزود: اکنون مشکلی در توزیع مرغ و تخم مرغ، برنج، شکر و روغن مایع در سطح شهرستان وجود ندارد، اما در تهیه روغن جامد یکسری مشکلاتی در بخش تولید وجود دارد.
وی ادامه داد: استفاده از شرکت‌های تعاونی به عنوان مباشر اصلی به این خاطر بوده که در توزیع کالا‌های اساسی حاشیه سود بسیار کمی وجود دارد و نمی‌توان از واحد‌های کوچک‌تر برای توزیع استفاده نمود.
سرپرست فرمانداری شاهرود از نام نویسی ۱۲۰ واحد توزیع کننده کالا‌های اساسی شهرستان در سامانه خبر داد و گفت: یک غربالگری با هماهنگی اداره صمت، فرمانداری واتحادیه انجام می‌شود تا اندک واحد‌هایی که قصد اخلال در نظام بازار را دارند از گردونه خارج شوند.
جلالی با اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد توزیع کننده در شهرستان شاهرود فعالند، تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در ماه‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در حوزه نظارت با هدف کاهش تنش‌های بازار انجام داده است.
وی با بیان اینکه در نظام توزیع باید اقدامات جدی و برنامه‌های مناسبی طراحی شود، افزود: با برنامه ریزی مناسب در نظام توزیع می‌توان بخشی از چالش‌های نظام تولید را جبران کرده تا در نهایت دغدغه‌های مردم در این بخش کمتر شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها