خبرهای داغ:
مدیرتخت فولاد اصفهان با اشاره به گنجینه تاریخی ارزشمند تخت فولاد اظهار داشت: تنوع و تکثر شخصیت های آرمیده در تخت فولاد،معماری،هنر و حجاری های برروی قبور،جایگاه این مکان را در سطح ملی و بین المللی ممتاز کرده است
کد خبر: ۹۳۱۳۶۷۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سید علی معرک نژاد اظهار کرد: مرمت و ساماندهی تکایای تخت فولاد شامل تکیه بابارکن الدین، تکیه کازرونی، تکیه سیدالعراقین، تکیه خاتون آبادی، تکیه میرفندرسکی، آرامگاه دهش، آرامگاه مرشد عباس زریری با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به چهار پهنه به مساحت 75 هکتار ادامه داد: احداث گذر گردشگری بابارکن الدین با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به همراه سه هزار و 700 مترمربع سنگ فرش و دو هزار و 200 مترمربع پیاده راه به طول مسیر هزار و 100 متر نیز به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین تکایای بانوامین، خادم الشریعه، خوانساری، مادرشاهزاده، سیدالعراقین، فاضل سراب، شهشهانی، ملااسماعیل خواجویی، فاضل هندی، آرامگاه حاج آقا رحیم ارباب با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال نورپردازی شده است. 

معرک نژاد ساماندهی و تجهیز زمین ورزشی روباز با بودجه چهار میلیارد و 400 میلیون تومان را از جمله پروژه های عمرانی در دست اجرا دانست و گفت: عملیات اجرایی احداث گذر مشاهیر با بودجه 300 میلیون تومان آغاز شده است.

وی به پروژه های عمرانی و خدماتی در حال اجرای مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اشاره کرد و گفت: ساماندهی و تجهیز مبلمان شهری با مبلغ ۳ میلیارد ریال با  30 درصد پیشرفت و دیواره سازی اطراف تخت فولاد  با مبلغ ۱۳ میلیارد ریال، 60 درصد پيشرفت داشته است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان اظهار کرد: ساماندهی محوطه شمالی گلستان شهدا با بودجه ۲۰ میلیارد و پانصد میلیون ریال، ۶۵ درصد پيشرفت داشته و همچنین ساماندهی و شاخص سازی قبور مشاهیر با بودجه ۸ میلیارد ریال هم به پیشرفت 70 درصدی رسیده است. 

وی با اشاره به ساماندهی و تکمیل باغ طوبي با مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با 90 درصد پيشرفت، اظهار کرد: تکمیل ساماندهی تکایا با مبلغ ۱۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده و نورپردازی تکایا با مبلغ 3 میلیارد ریال 40 درصد پیشرفت داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها