خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استان قزوین

متخصصین قزوینی داروی پیشگیری از کرونا را به جهان معرفی کردند

حبیبی گفت: امروز این افتخار و شایستگی نصیب استان قزوین شده که توسط متخصصین جوان قزوینی این دارو به دنیا معرفی شود.
کد خبر: ۹۳۱۳۶۸۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از داروی آیورمکتین که در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا مؤثر است و توسط گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در شرکت البرز داروی استان قزوین تولید شده است رونمایی شد.

منوچهر حبیبی در آئین رونمایی از پنج دارو از جمله ایورمکتین که در پیشگیری و درمان کرونا موثر می باشد بیان کرد: ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) گام‌های بلندی برای خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف و بخصوص در حوزه دارو برداشته که قابل تقدیر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بحث کرونا در حوزه های مختلف از جمله تولید ماسک، لباس، مواد ضدعفونی و ملزومات مهار کرونا پیشگام بوده و در واقع آسیب های کرونا را به نوعی برای دولت و وزارت بهداشت سبک کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه تولید دارو افتخار آفرین بوده، تصریح کرد: اقدامات خوبی در خصوص مهار کرونا صورت گرفته و امروز هم شاهد یکی از این اقدامات هستیم که موجب امید آفرینی و اعتماد سازی برای مردم شده است و با حرکت های انجام شده، کرونا امروز به دست انداز افتاده و با این کار و اختراع جدید امیدواریم بتوانیم این بیماری را کنترل نماییم.

حبیبی در ادامه افزود: داروی آیورمکتین که با پشتیبانی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به مرحله تولید رسیده است می تواند در زمینه مهار و کنترل کرونا موثر بوده و روند شتاب این بیماری را کنترل نماید.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان در ادامه بیان کرد:همکاری مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی، همراهی کسبه و بازار تولید واکسن و دارو باعث افتخار آفرینی و امید آفرینی است و تولید این دارو توان علمی دانشمندان جوان و متخصصین استان را به نمایش گذاشته است و امیدواریم این افتخاری که متخصصین این امر آفریدند به مهار کرونا کمک کند.

حبیبی گفت: امروز این افتخار و شایستگی نصیب استان قزوین شده که توسط متخصصین جوان قزوینی این دارو به دنیا معرفی شود و امیدواریم که این دارو هم در پیشگیری و هم در درمان موثر باشد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها