خبرهای داغ:
مدیر امور آبفای شهرستان اسدآباد خبر داد

احتمال یخ زدگی کنتورها و لوله‌های آب با توجه به برودت هوا

مدیر امور آبفای شهرستان اسدآباد با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا و یخبندان شدید در خصوص احتمال یخ زدگی کنتورهای آب و لوله‌های آب خارج ساختمان‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۰۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

احتمال یخ زدگی کنتورها و لوله‌های آب با توجه به برودت هوابه گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا و یخبندان شدید در خصوص احتمال یخ زدگی کنتورهای آب و لوله‌های آب خارج ساختمان‌ها هشدار داد و اظهار داشت: مشترکان آب باید به ویژه در ساختمان‌های شمالی که کنتور آب در حیاط قرار دارد، کنتور را عایق‌بندی و با پارچه‌های پشمی بپوشانند تا احتمال یخ‌زدگی وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: مشترکان می‌توانند در صورت یخ زدن لوله‌ها با ۱۲۲ تماس بگیرند تا مأموران آبفا نسبت به باز کردن آن اقدام کنند.

مدیر امور آبفای شهرستان اسدآباد افزود: برابر آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب مراقبت از کنتور و تاسیسات داخلی ساختمان بر عهده مشترک بوده و در صورت بروز خسارت مشترک باید نسبت به جبران خسارت اقدام کند.

وی یادآور شد: استفاده از کیسه‌های حاوی خاک اره، پوشال، پارچه، گونی و پشم شیشه در محفظه و محل استقرار کنتور آب از شیوه‌های موثر در مقابل یخ زدگی کنتور است و می‌توان از قطع طولانی مدت جریان آب در شبکه داخلی منزل و سایر اماکن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات