مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور جمعی از نمایندگان مراجع معظم تقلید، طلاب ، ائمه جماعات و سایر گروه های مردم، در بیت حجت الاسلام والمسلمین امیر محمد فاطمی مهر، برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۰۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین خورداری در ابتدای مراسم معنوی، حدیث شریف کسا را قرائت کرد و دل ها را آماده شنیدن سخنرانی مذهبی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین "بهادری" نیز با بیان اینکه مرحوم آیت الله مجتهدی، بیان مسائل فقهی را همچون نورانیت مجلس روضه و مذهبی عنوان می کردند، اظهار کرد: برخی از بزرگان فرمودند اگر نامی از شیعه باقی مانده است به برکت زحمات حضرت صدیقه کبری (س) است.

این کارشناس دفتر آیت الله العظمی علوی گرگانی در تهران افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) که بهترین زنان را کسی معرفی کردند که "مردی، او را نبیند و مردی نیز او را نبیند" در دفاع از ولایت و امامت، با تمام شجاعت وارد میدان شدند.‌ امروزه بسیجیان کشورمان با الگو گرفتن از حضرت زهرای اطهر (س) به مقابله با دشمنان، استکبار جهانی و همچنین ویروس کرونا می پردازند.

این خطیب دینی اضافه کرد: لحظه لحظه زندگی برای ما درس و پند است. "احمد خلیل جمعه"، از نویسندگان اهل سنت می گوید: ای کاش می توانستم لحظه لحظه زندگی زهرا را می نوشتم تا همه با آن آشنا شوند."

 

این کارشناس مذهبی گفت: حرکت حضرت زهرا (س) مصداق جهاد کبیر در قرآن کریم است. حضرت فاطمه سلام الله علیها در دعاهای شان مدام برای دیگران دعا می کردند. ما نیز باید چنین باشیم و اکنون در شرایط سخت کرونا، به فکر محرومان و مستضعفان باشیم.

یادآور می شود، مجلس روضه و سوگواری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همه ساله با حضور علما و طلاب و سایر گروه های مردم در بیت استاد "حجت الاسلام والمسلمین امیرمحمد فاطمی مهر" در محله مولوی تهران برگزار می شود.

 

 

ارسال نظرات