نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری با حضور مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آموزشگاه شاهد ندای فاطمه (س) ناحیه دو شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۱۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «محمدرضا مسیب زاده» با اشاره به محوریت چهار اصل در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس  گفت: محوریت مدرسه، فراگیر بودن برنامه ها، مشارکت پذیری و انجام کار گروهی، از جمله اهداف توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس است.

وی اضافه کرد: در کنار آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی، طرح مصباح الهدی با موضوع امام شناسی، اجرای سند ترویج فرهنگ اقامه نماز و تولید آثار هنری از جمله فیلم کوتاه را در دستور کار داریم که با مشارکت خانواده ها برگزار می شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آذر ماه همواره ماه ویژه‌ای برای فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است زیرا هفته گرامی داشت فعالیت های قرآن، عترت و نماز در هفته پایانی آذر ماه در مدارس کشور برگزار می شود و امسال با توجه به شرایط موجود و غیرحضوری شدن فعالیت های آموزش و پرورش در اکثر استان های کشور، این برنامه در هفته پایانی آذر و هفته اول دی ماه برگزار شد.

وی ادامه داد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در سطح مدارس کشور، برگزاری محافل مجازی انس با قرآن، بازدید مجازی از فضاهای قرآن، عترت و نماز در سطح کشور و راه اندازی نمایشگاه های مجازی قرآن، عترت و نماز از دیگر فعالیت های مهم در این ایام بود.

«عباس سلیمی» رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری نیز در این نشست از اجرای آموزش سبک زندگی قرآنی و دوره های مجازی آموزش قرآنی ویژه کارمندان دولت و خانواده آنان به همراه صدور گواهینامه در دهه فجر خبر داد.

وی افزود: با توجه به فراگیری و اهمیت فضای مجازی، از بستر های فضای مجازی نهادهای عمومی و پایگاه های خبری برای آموزش و نشر فرهنگ قرآنی، درصدد هستیم که این شبکه ها را به متصل کنیم تا هم افزایی و تاثیرگذاری بیشتری حاصل شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون کارگروه های زیر مجموعه شورای توسعه قرآنی، فعال شده و در بخش های تخصصی پیگیر برنامه های قرآنی هستند.

در ادامه، اعضای شورا به بیان دیدگاه های خود پیرامون بهره برداری از ظرفیت های اخصاصی دستگاه ها، اجرای برنامه ها در فضای مجازی و... برای توسعه فرهنگ قرآنی پرداختند.

همچنین از «زهرا خلیلی» و «مهدیه نکویی» نفرات برتر مسابقات حفظ قرآن کریم در سطح کشور و از دانش آموزان ناحیه دو آموزش و پرورش شهرری تجلیل شد.

 

ارسال نظرات