خبرهای داغ:
سرباز گفت: علیرغم این که دولت می‌توانست در فضای شاد اینترنت را به صورت بومی و کنترل شده در اختیار دانش آموزان قرار دهد،متاسفانه این کار را نکرد و این از دغدغه‌های جدی ما است، گوشی باید فضایی پاک و ایمن باشد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۴۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه استان به همراه مسئول معاونت نظارت و تایید صلاحیت سپاه استان، حسین بروجردی معاون روابط‌عمومی سپاه استان، نقی سیاهکالی مرادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان، هادی بغدادی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان، با نقی سیاهکلی مرادی مدیر محمد سرباز مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

محمد سرباز در این جلسه با اشاره به آمار جامعه دانش آموزی استان بیان کرد: در سطح استان ۱۴ منطقه آموزش و پرورش تحت نظر اداره کل آموزش و پرورش استان در حال فعالیت هستند که حدود ۲۵۳ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار فرهنگی تحت پوشش این نواحی ۱۴ گانه قرار دارند.

وی در ادامه گفت: وضعیت سیاسی موجود در کشور فضا را برای اقدام آزادانه نیرو‌های بسیجی و انقلابی محدود کرده، اما در همین شرایط نیرو‌های بسیجی در حد توان در فعالیت هستند که این موضوع در هماهنگی برنامه‌های آموزش و پرورش با سپاه و بسیج نظیر هفته دفاع مقدس، شهادت سردار سلیمانی، هفته بصیرت و نیز در برنامه‌های دهه فجر که در پیش است نمایان می‌باشد.

این مسوول انقلابی عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی و محدودیت‌های این بیماری، قطعا بسیج برنامه‌های متناسب و ویژه‌ای در رابطه با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدوین و اجرا خواهد کرد که شامل گروه‌های سنی و اقشار مختلف می‌باشد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین عنوان کرد: در آموزش و پرورش آسیب‌هایی وجود دارد، اما وجود فرهنگیان و نیرو‌های خوب و دغدغه‌مند و متعهد این مشکلات را کمرنگ کرده است و به گفته مقام معظم رهبری، فرهنگیان، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

وی با اشاره به فضای مجازی و معظلات اینترت عنوان کرد: یکی از معضلات کشور به دلیل وجود شرایط کرونایی حضور بیش از حد و مستمر دانش آموزان در فضای مجازی است که به ناچار باید در این فضا حضور یابند، اما قاعده و قانون خاصی برای حضور در این فضا وجود ندارد. علیرغم این که دولت می‌توانست در فضای شاد اینترنت را به صورت بومی و کنترل شده در اختیار دانش آموزان قرار دهد، اما متاسفانه این کار را نکرد و این از دغدغه‌های جدی ما می‌باشد، تا گوشی‌ها فضای پاک و ایمن برای حضور دانش آموزان در فضای مجازی باشد و هیچ سایت غیر اخلاقی و شبهه انگیز سیاسی و عقیدتی از سوی دشمنان در دسترس دانش آموزان نباشد.

سرباز گفت: متاسفانه روز گذشته شاهد بودیم که رئیس فضا مجازی و وزیر ارتباطات کشور به جای حمایت از توانمندی‌ها و فضای بومی کشور، منتقدین و دغدغه‌مندان فضای مجازی را مورد هجمه قرار می‌دهد در حالیکه فضای مجازی امروز مرکز آلودگی و فساد و بی بند و باری است.

دکتر سرباز با اشاره به اقدام روز گذشته کشور ترکیه که نماینده‌ای را موظف به رصد فضای مجازی کرده و شبکه‌های اجتماعی موظف هستند تا زیر نظر کشور ترکیه و متناسب با فرهنگ این کشور فعالیت کنند اظهار کرد: در کشور ما و از سوی مسوولان دولتی متاسفانه شاهد ساده انگاری هستیم و شبکه‌هایی مانند اینستاگرام که حقیقتا منجلاب فساد و بی بند و باری است و فرهنگ ما را مورد هجمه شدید قرار داده و امروز بسیاری از مد‌های ضد دین و ضد ارزش از همین فضا سرگرم به انحراف کشاندن جوانان هستند، مورد حمایت دولت بوده و پهنای باند گسترده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر شبکه‌های اجتماعی بومی ما که می‌توانند ابزاری برای استفاده از توانمندی‌های داخلی باشند با مشکلات و سنگ اندازی‌های عدیده مواجه هستند و این امر متاسفانه دانش آموزان را با آینده بدی مواجه خواهد کرد. امیدواریم دولت در همین مدت باقیمانده بتواند اقدام موثری در کنترل این فضا انجام دهد و دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند بتوانند با فرهنگ اسلامی و مکتب انقلابی تربیت شوند.
 
1010/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها