مسئول بسیج کارمندی استان زنجان در گفت و با "بسیج"خبر داد:

امضای تفاهم نامه همکاری بسیج کارمندی و کمیته امداد استان زنجان

زنجان-مسئول بسیج کارمندی استان زنجان گفت:به‌منظور هم افزائی منابع در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات به محرومین و نیازمندان، تفاهم‌نامه همکاری مابین کمیته امداد و بسیج کارمندی منعقد شد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۷۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
ابوالفضل جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اعلام این خبر گفت:این تفاهم نامه در راستای ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی، احسان و تکریم محسنین و ایتام بخصوص فرزندان فاقد حامی در بین بسیجیان به عنوان یکی از محور‌ها و بستر‌های تربیتی و اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی منعقد شد.
 
امضای تفاهم نامه همکاری بسیج کارمندی و کمیته امداد استان زنجان

وی با بیان اینکه این طرح با عنوان ((ایران مهربان))با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج اقدام به شناسایی نیازمندان می‌کند، تصریح کرد:طرح مذکور با محوریت هر کارمند بسیجی حامی یک فرزند معنوی در استان زنجان اجرا می‌شود.

مسئول بسیج کارمندی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان یادآور شد:بسیج و کمیته امداد هر دو مولود مبارک انقلاب اسلامی است که ریشه در آرمان‌های انقلاب دارند و این دو نهاد طی این مدت همکاری بسیار مطلوب و چشم‌گیری در راستای خدمت به جامعه هدف و نیازمندان داشته‌اند و امیدواریم در ادامه این روند، سطح همکاری‌ها با تعامل و هم‌افزایی بیشتری ارتقا یابد.


همراهی ۲۴ هزار حامی در کمک به فرزندان ایتام و محسنین در زنجان

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان نیز در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اینکه بسیج و کمیته امداد هر دو با دوراندیشی و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) بنا نهاده شده اند افزود: بسیج و کمیته امداد شجره طیبه‌ای هستند که کارکرد‌های آن‌ها در عرصه محرومیت‌زدایی ذائقه دهک‌های پایین جامعه را از نظام ولایی شیرین‌تر کرده و فعالیت آن‌ها در افزایش کارایی نظام و محرومیت زدایی بسیار اثر گذار بوده است.

این مقام مسئول هدف از ایجاد این تفاهم‌نامه را ارتقای کارکرد اجتماعی، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق احسان، تعاون و همیاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی جهت حمایت و تکریم ایتام و فرزندان محسنین، عنوان نمود و افزود: کاهش فقر و توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه‌های هدف کمیته امداد به ویژه فرزندان ایتام و محسنین و استفاده از فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف در جهت تشریک مساعی برای ارتقاء مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی از اهداف دیگرو مهم این تفاهم نامه می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به اجرای طرح هر کارمند یک حامی و پویش ایران مهربان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۲۴ هزار حامی در کمک به فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را همراهی می‌کنند و با اجرای پویش " ایران مهربان " و طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی امیدواریم تا پایان سالجاری هیچ یتیمی بدون حامی نباشد.

وی با اشاره به اینکه زمینه کار‌های خیرخواهانه به ویژه در حوزه کاری این نهاد در استان زنجان بسیار مساعد است افزود:ظرفیت خوبی برای مشارکت کارمندان خیر و نیکوکار در استان وجود دارد که در سایه این تعامل، همدلی و انسجام و همراهی خوب دستگاه‌های مختلف با برنامه‌های اجرایی این نهاد موجب شده که میانگین سرانه ایتام زنجانی دو برابر میانگین کشوری شود.

صفری ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم استان زنجان با برنامه‌های این نهاد افزود: برای مشارکت در پویش ایران مهربان هر فرد می‌تواند با هر مبلغی از طریق سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir، ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴، تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ و ۳۳۷۸۶۶۰۲ و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در استان زنجان به عنوان حامی، یاریگر فرزندان ایتام و محسنین شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار