عمل بی نظیر آنوریسم آئورت شکمی در بیمارستان شهید محلاتی تبریز

تبریز- عمل بی نظیر آنوریسم آئورت شکمی در بیمارستان شهید محلاتی تبریز نیروی زمینی سپاه با موفقیت انجام شد، بیماری که علیرغم درمان های موجود هنوز یکی از علل مرگ و میر مهم در جهان می باشد.
کد خبر: ۹۳۱۳۸۰۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این عمل روی بیمار 68 ساله با تشخیص آنوریسم آئورت شکمی و گسترش یافته به شریان های فمورال راست و چپ، توسط فوق تخصص جراح قلب و عروق در بیمارستان شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه توسط فوق تخصص جراح قلب و عروق جناب؛ دکتر شاه محمدی و متخصص بیهوشی قلب؛ دکتر بهرامی انجام شد.

بعد از اقدامات تیم بیهوشی و طی بیهوشی جنرال و تیم پرفیوژن stand by، بیمار لاپاراتومی و آنوریسم آئورت شکمی اکسپوز شد(انوریسم از زیر شریان کلیوی تا ایلیاک مشترک دو طرف گسترش داشت) پس از جداسازی شریان های کلیوی هر دو طرف و حالب ها و ورید اجوف تحتانی  بعد از  گذاشتنtape  بالای آنوریسم و ایلیاک داخلی و خارجی، هپارین با دوز off pump تزریق شد.

 آئورت شکمی بالای آنوریسم کلمپ و  گرافت داکرونی به صورت end to end  در ناحیه پروگزیمال آنوریسم به آئورت شکمی آناستاموز و قسمت دیستال به صورت end to side با داکرون دو شاخه به ایلیاک خارجی دو طرف به صورت بای فمورال بای پس، آناستاموز شد.

مسیر جریان خون احیا و در نهایت بیمار بعد از شش ساعت عمل جراحی با وضعیت مطلوب تحویل icu جراحی قلب  شد.

اکنون بعد از گذشت سه روز بیمار با وضعیت عمومی خوب و علائم حیاتی stable و گردش خون سیستمیک مناسب بخصوص در اندام های تحتانی در بیمارستان تحت نظر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار