خبرهای داغ:

امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک در آذربایجان شرقی

تبریز- نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۹۳۱۳۸۰۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان،  معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان با اعلام این خبر گفت: بدنبال هشدارهای جوی ارسالی از جانب مدیریت بحران استانداری  و اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی، از بعد از ظهر روز سه شنبه30 دیماه ،  بارش برف و کولاک در  آذربایجان شرقی آغاز و موجب اختلال در عبور و مرور خودروها در محورهای مواصلاتی استان شد.

سیدعلی سیدی افزود: محور آزاد راه تبریز زنجان بعلت کولاک شدید از کیلومتر 100، توسط پلیس راه مسدود  و خودرو هااز طرف زنجان تبریز، به جاده قدیم هدایت گردیدند که متاسفانه ده ها خودرو ها به مسیر فرعی هشترود تیکمه داش که یک مسیر صعب العبور میباشد منحرف شده و در کولاک گرفتار شدند که پنج اکیپ ازجمعیت  هلال احمر شهرستانهای بستان آباد و هشترود در منطقه جهت امدادرسانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: در اتوبان پیامبر اعظم محدوده جغرافیایی شهرستانهای بستان  آباد و سراب ،نجاتگران پایگاههای امداد جاده ای شیبلی و سید الشهدای جمعیت هلال احمر بستان آباد و شهید ملک پور عزیزکندی جمعیت هلال احمر هشترود به صدها مسافر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی ونسبت به پخش بسته جیره غذایی در بین در راه مانده گان اقدام کردند .

 مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی ضمن ابلاغ هشداری جوی به دستگاه های امدادی مبنی بر کاهش محسوس دما طی روزهای چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱ تا روز یکشنبه ۹۹/۱۱/۵در کلیه نواحی استان و حفظ آمادگی کامل به منظور مواجهه با برف و کولاک و یخبندان و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و لازم و مدیریت حوادث احتمالی در سطح استان تاکید کرد.

هنربر از عموم مردم خواست  از تردد و سفرهای غیر ضروری اجتناب نموده و در مواقع اضطرار، ضمن رعایت احتیاط کامل در هنگام تردد در مناطق کوهستانی و برف گیر، تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و لباس گرم همراه داشته باشند و همچنین از فعالیتهای کوهنوردی و‌ از توقف در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری نموده و در مصرف حامل های انرژی(گاز و برق) صرفه جویی فرمایند. همکاری و تعامل با نیروهای امدادی و نظامی و توجه به توصیه های آنان موجب امتنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها