فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی در خدمت به محرومان و کمک به مستضعفان کشور دارند و برای رفع این نیازها نباید زمان را از دست بدهیم.
کد خبر: ۹۳۱۳۸۴۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی که با حضور سردار محمد زهرایی مسوول بسیج سازندگی کشور و حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد کشور برگزار شد اظهار داشت: رسیدگی و توجه به محرومین از دستاوردهای با ارزش‌ انقلاب اسلامی و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همواره بر آن تاکید کرده‌اند.

وی افزود: ظرفیت های استان در این مورد بسیار وسیع و استعدادها فوق العاده بالاست و در عین حال نیازها زیاد و انگیزه ها قوی است.

سردار حسینی گفت : امروز محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی و کمک به مردم نیازهای اساسی است و برای رفع این نیازها نباید زمان را از دست بدهیم.

وی اظهار کرد: در شرایطی که دشمن تلاش کرده همه دروازه ها را به روی ما ببندد، ما باید با در کنار هم بودن و با استفاده از قدرت داخلی و موقعیت شناسی به دشمن نشان دهیم که ما می توانیم مشکلات مان را با تکیه بر توان خودمان رفع کنیم.

سردار حسینی با اشاره به اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری بر محرومیت زدایی است افزود: خوشبختانه در استان کردستان امنیت پایداری برقرار است و همکاران ما تلاش می کنند که این امنیت، زمینه ساز اشتغال و توسعه استان را فراهم کند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: 240 پنل خوشیدی برای خانوار های مدد جو راه اندازی شده است و در اقدام دیگر دو هزارو 100 هکتار زمین زیر دست سد آزاد آماده بهره برداری است که به واسطه آن هزارو 46 خانوار صاحب شغل خواهند شد.

وی در ادامه گفت: در بخش کمک مومنانه سپاه بیت المقدس توانست در هفت مرحله 5هزار و 200 بسته معیشتی و بهداشتی را در بین نیازمندان و محرومین استان تقسیم کند و به برکت روح معنوی سردار حاج قاسم سلیمانی طرح شهید سلیمانی را با موفقیت این روزها بدون ثبت فوتی به انجام برسانیم.
 

سردار حسینی افزود: در طرح شهید رهنمون در 8 شهرستان استان با حضور یک تیم مجرب و متخصص چشم پزشکی 4 هزار و 500 مورد بیماری چشمی مردم مناطق محروم مورد مداوا قرار گرفت.


سردار محمد زهرایی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم که شیوه نامه و تفاهمنامه بین دو سازمان بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کردستان که به عنوان هفتمین استان پایلود به امضا می رسد مایه خیر و برکتی باشد هم برای مددجویان کمیته امداد و هم برای نیازمندان و قشر آسیب پذیری که مشکل اصلی آنان اشتغال است.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: کار در گام دوم انقلاب بر دوش جوانان گذاشته شده است و گام دوم یعنی خارج شدن از آزمون و خطایی گام اول و داشتن کار هدفمند برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی.
 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خیمه انقلاب از یک قائمه به نام ولایت و رهبری و یک قائده به نام مردم تشکیل شده است چرا که انقلاب از مردم شروع شد و با مردم پیش رفت و هر کجا که مردم و مسوولین در کنار هم قرار گرفتند موفق روبه جلو پیشرفت کردیم .


سردار زهرایی گفت: در اوایل انقلاب مسوولین با کار بلد بودن خود هم در خط مقدم و هم در قلب مردم حضور داشتند وهمواره در پیشرفت و آبادانی این مرزو بوم قدم بر می داشتند.


این مقام مسوول افزود: چیزی که دشمن این روزها با به راه انداختن جنگ رسانه ای و روانی در نظر دارد این است که یا قائمه را بزند و یا بین قائده و قائمه فاصله بیندازد و به این شکل خیمه این انقلاب را نشانه رفته است و می خواهد با پاشیدن تخم نا امیدی در دل مردم ، مردم را به کارآمدی نظام مشکوک و هر اتفاقی را با حاشیه سازی های که به راه می اندازند بزرگ جلوه دهند تا به هر طریقی که هست بین مردم و نظام فاصله بیندازند که این امر با بودن مردم و مسوولین در کنارهم بر فکر دشمنان خط بطلان خواهد کشید.


وی عنوان نمود: مولفه قوی شدن توسط مردم وجهه مشترک بین جبهه حق و استکبار است و دست پیدا کردن به این مولفه می تواند خطر بزرگی برای هر نظامبی باشد .

سردار زهرایی در ادامه گفت: امروزه شکل دفاع مقدس به شکل نویین تغییر شکل پیدا کرده است بدین معنا که کمک به چرخه تولید کشوری در زمان تحریم ها یعنی در دفاع مقدس و در خط مقدم این جبهه قرار گرفتن پس به همین خاطر باید راه را برای افرادی که به هر شکلی که می خواهند به این چرخه کمک کنند را هموار و مورد حمایت قرار دهیم چرا که دفاع مقدس نوین تعریف نوین را می طلبد.

وی اظهار کرد: باید نقشه راه جدیدی برای مقابله با جنگ اقصادی دشمنان تدوین کرد و این کار می‌تواند در جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ تحمیلی ما را به پیروزی برساند.

مسوول بسیج سازندگی کشور با اشاره به ظرفیت‌های موجود درسپاه و بسیج گفت: می‌توان با همکاری نهادی مانند کمیته امداد که یک نهاد انقلابی است و با هدف کمک به محرومین کارهای بسیاری انجام داده در رفع بخشی از مشکلات با جهاد کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم.

سردار زهرایی یادآور شد: این طرح نیز می‌تواند با همکاری نهادهای انقلابی مانند طرح شهید سلیمانی موفق شود چرا که ظرفیت سپاه و بسیج در بحث محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان بسیار موثر است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات