رئیس بسیج حقوقدانان کشور به همراه رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان بسیج حقوقدانان استان با حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی؛ رئیس کل دادگستری استان زنجان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۳۱۳۹۹۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ رئیس بسیج حقوقدانان کشور به همراه رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان بسیج حقوقدانان استان با حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی؛ رئیس کل دادگستری استان زنجان دیدار کردند.
سازمان بسیج حقوقدانان برای آشنایی بیشتر جامعه هدف با تفکر بسیجی ، نقش آفرینی کند

حجت الاسلام صادقی نیارکی در دیدار با رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه امروز مقوله مبارزه با فساد در جامعه بسیار برجسته است، گفت: امروز دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی که اداره حقوقی فعال دارند و حمایت شدند آسیب در آن مجموعه‌ها کمتر است و هر کجا اداره حقوقی ادارات نیمه تعطیل، یا تعطیل و حمایت نشدند، آسیب‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به ابلاغ سند تحول از سوی رئیس قوه قضائیه که یک دادرسی عادلانه است و مورد انتظار و توقع جامعه اسلامی است افزود: این سند موضوع تازه‌ای نیست، بلکه گردآوری، هدفمندی و اولویت بندی این سند اهمیت زیادی دارد و جامعه هدف این سند، تشکیلات قضائی است که باید میدان داری کنند و این امر نیاز به همراهی و همکاری سایر نهاد‌ها می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: بسیج حقوقدانان جامعه بزرگی در کشور است واگر در اجرای سیاست‌ها و ماموریت‌های دستگاه قضائی کمک نخبگان و نهاد‌های مردمی در میان باشد، درصد توفیق آن بالاست و همه نظام‌های حقوقی در دانشگاه‌ها به این جامعه ارزش قائل هستند و باید از ظرفیت سازمان بسیج حقوقدانان کشور بهره برد.

عالیترین مقام قضایی استان با بیان اینکه از ابتکارات جدید و ارزشمند بسیج مستضعفین طی سال‌های گذشته صنفی کردن بسیج بود بیان کرد: هر کجا تفکر بسیجی بکار گرفته شد، اقدامات و حرکت‌ها صحیح و هدفمند بود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: با همکاری و همراهی بسیج حقوقدانان در استان طرح هر مسجد یک حقوقدان اجرا می‌شد که در شرایط کرونایی اجرا نمی‌شود، اما نباید صحنه را ترک کرد چرا که استفاده از فضای مجازی برای ارائه مشاوره حقوقی که نیاز جامعه است یک ضرورت و امری لازم است.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اینکه در برخی مواقع در کشور اتفاقاتی می‌افتد و حمله‌هایی به ارزش‌های اسلامی و احکام صادره می‌شود،افزود: در این میان سازمان بسیج حقوقدانان و جامعه حقوقدانان باید به میدان بیایند و پاسخ و دفاع جانانه از این ارزش‌ها نمایند.

وی در ادامه گفت: شناسائی و جذب افراد حقوقدان خصوصا فارغ التحصیلان حقوق در دانشگاه‌ها و آشنا کردن این افراد با تفکرات بسیج موضوع بسیار مهمی است که سازمان بسیج حقوقدانان باید نقش آفرینی کند.

در ادامه این جلسه سهراب انبارکی؛ رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت:: برای اجرای سند تحول حضور نهاد‌های مردمی ضروری است که یکی از این نهاد‌ها سازمان بسیج حقوقدانان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان در سراسر کشور در مسائل بین المللی نقش آفرین بوده است، بیان کرد:تعامل با کمیسیون قضائی مجلس و ارائه نقطه نظرات و پیشنهاد‌های سازنده در بحث تدوین قوانین از دیگر اقدامات و برنامه‌های سازمان است.

انبارکی مقوله مطالبه گری در حوزه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان برشمرد و گفت:با حضور هسته‌های مقاومت، جبهه مقاومت شکل می‌گیرد.
ارسال نظرات