جنبش های فلسطینی حماس و جهاداسلامی با صدور بیانیه های به خروج ترامپ از کاخ سفید و پایان حیات سیاسی وی واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۹۳۱۴۰۳۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، جنبش های فلسطینی حماس و جهاداسلامی با صدور بیانیه های به خروج ترامپ از کاخ سفید و پایان حیات سیاسی وی واکنش نشان دادند.

 «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد: هیچ کس از رفتن ترامپ از کاخ سفید ناراحت نیست، زیرا او بزرگ‌ترین حامی ظلم، خشونت و تندروی در جهان و شریک مستقیم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود.

 برهوم افزود: دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن باید روند تاریخی سیاست‌های اشتباه و ظالمانه آمریکا در حق ملت فلسطین را تصحیح کند و در تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه باشد.

 وی تاکید کرد: دولت بایدن باید تمامی طرح‌های تصویب شده علیه مساله فلسطین و در راس آن‌ها طرح‌های مربوط به قدس و آوارگان را لغو کرده و به اراده ملت فلسطین و گزینه‌های دموکراتیک آنها احترام بگذارد.

 همچنین «داوود شهاب» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که ترامپ کاخ سفید را در میان خشنودی جهان از رفتن او ترک کرد.

 وی در واکنش به تغییر دولت در ایالات متحده اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از اینکه سال‌های دشواری در روزهای ریاست جمهوری وی بر همه جهانیان گذشت و تهدیدی برای امنیت و ثبات در سراسر جهان بود کاخ سفید را در میان رضایت و خشنودی همه جهان ترک کرد.

 وی با تاکید بر اینکه ترامپ رفت و سرزمین فلسطین برای ما باقی ماند افزود که دونالد ترامپ در همه این سال‌ها تلاش کرد تا هر کاری برای تحقق هدف سیطره رژیم صهیونیستی بر قدس و کرانه باختری و جولان اشغالی سوریه انجام دهد.

 این عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد آنچه که برای ترامپ و شکست نقشه های او اتفاق افتاد نخستین و مهمترین درس برای همه کسانی است که بعد از او روی کار می آیند. هیچ کس قادر نخواهد بود حتی یک وجب از سرزمین فلسطین را بگیرد و هیچ کس نمی‌تواند حق ما را در کشور و سرزمین مادری خودمان سلب کند. اما درس دوم مربوط به سازشکارانی است که خودشان را فروختند و کسانی که ثروت کشورشان را تقدیم ترامپ کردند.

 وی تاکید کرد، مفاد درس دوم به سازشکاران با رژیم اشغالگر صهیونیستی این است که شما همه چیز خود را از دست دادید و شرمساری و ننگ را به جان خریدید؛ اما کسانی که با استبداد و استکبار آمریکا در دوره دونالد ترامپ مقابله کردند اکنون احساس پیروزی می کنند ، آنها قوی تر شدند و با قدرت بر چالش ها غلبه کردند.

 وی تصریح کرد که ملت فلسطین اکنون در برابر مجموعه ای از واقعیت ها قرار گرفته که واضح بوده و آن پایبندی به ایستادگی و ثبات است نه مذاکره.

 این مقام جهاد اسلامی خاطرنشان کرد، رژیم های عربی دست به دست ترامپ دادند و فلسطینیان را رها کردند. آمریکا حامیان فلسطین و آرمان آن را با جنگ و تحریم و محاصره تهدید کرد اما ملت فلسطین همچنان به مقاومت و ایستادگی خود ادامه می دهند.

 داوود شهاب تاکید کرد که موضع ثابت جهاد اسلامی این است که حسابی روی مذاکره و یا سازش باز نکرده‌ایم و موضع ما تعهد به مقاومت و استواری ملتمان است.

 دوران چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ روز گذشته رسما با خروج وی از کاخ سفید و برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن پایان یافت.

ارسال نظرات