خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه شاهرود با اشاره به مشکل آب شرب و فاضلاب شهرستان شاهرود بر توجه قوه قضائیه به این موضوعات تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۱۴۰۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
توجه قوه قضائیه بر حل مشکلات آب و فاضلاب شهرستان شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین امینی، امام جمعه شاهرود در نشست مسئولین و نخبگان استان سمنان با رئیس قوه قضائیه در شاهرود اظهار کرد: به آیت الله رئیسی خیرمقدم و خوش آمد میگویم و امیدواریم سفر ایشان توام با خیر و برکت برای استان و شهرستان شاهرود باشد
وی افزود: ارادت مردم شاهرود به شما صرفاً منوط به مسئولیت شما در قوه قضائیه نیست و مردم خوب شهرستان شاهرود مشتاق هستند بعد از کرونا در یک جلسه عمومی با شما دیدار نمایند.
امینی خاطر نشان کرد: شهرستان شاهرود مهد عالمان و اندیشمندان برجسته‌ی مذهبی و علمی است که از جمله میتوان به حضرت آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی اشاره نمود که کنگره‌ی بزرگداشت این عالم جلیل القدر در سال آینده برگزار خواهد شد.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: شهرستان شاهرود دارای چندین مدرسه علمیه می‌باشد که طلاب حاضر در آن تا پایه ۱۰ در تفسیر فقه و تبلیغ در شهرستان مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: در صفحه انقلاب و دفاع مقدس، شاهرود از پیشگامان مسائل انقلاب و پیروزی انقلاب است و مردم این شهرستان شهدای زیادی را در قبل و بعداز انقلاب تقدیم نموده اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود عنوان کرد: بیش از هزار شهید در دوران دفاع مقدس، ۲۸۰۰ جانباز و ۹۰ آزاده و چندین خانواده سه شهیده و خانواده دو شهید از افتخارات شهرستان شاهرود، نظام و انقلاب می‌باشند.
وی با اشاره به اینکه در دوره مسئولیت شما امیدی در میان مردم ایجاد شده است که یکی از بهترین اقدامات نظام می‌باشد گفت: مسئله‌ی مبارزه با فساد و اینکه این مبارزه از درون قوه قضاییه آغاز شده است، بسیار مردم را خوشحال نمود.
امینی با بیان اینکه اگر جنگ آینده، جنگ آب است باید سرمایه‌گذاری بهتر و توجه بیشتری نیز در این زمینه انجام شود افزود: متاسفانه سالیان زیادی است که در این شهرستان از ذخیره منابع آبی استفاده می‌شود و بی شک این منابع همیشگی نخواهد بود.
وی تاکید کرد: دو مشکل بزرگ در تامین منابع آبی جدید برای این شهرستان وجود دارد که رفع آن به دستور رئیس قوه قضائیه امکان پذیر می‌باشد.
امینی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه از ۱۲ سال پیش تا کنون بیش از ۳۲ میلیارد تومان از بیت المال بمنظور تامین آب از سرچشمه‌های قطری به شاهرود هزینه شده است که عملیات اجرایی آن تا ۷۰۰ متری چشمه‌سار‌ها رسیده است، اما اختلاف ایجاد شده و رای دادستان سبب شد تا مردم ما از این منبع عظیم و ارزشمند بی بهره باشند، که از شما می‌خواهیم با رفع این مشکل، کمک بزرگی را در جهت تامین آب پایدار برای این شهرستان بنمایید.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئله‌ی اجرای فاضلاب شهرستان شاهرود ۲۰ سال بطول انجامیده است گفت: با ایجاد فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود، اگر گمرک فعال در این مرکز فرودگاهی مستقر شود، بی تردید منافع آن علاوه بر مردم استان شامل حال بسیاری از کشاورزان، صنعتگران و تولید کنندگان در صادرات محصولات تولیدی به کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه و ... خواهد شد.
وی اضافه کرد: فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای همچون قارچ در بهترین مناطق شهری رشد می‌کنند، اما بدلیل تمرکز دریافت‌های وجوه به حساب‌های متمرکز تهران متاسفانه عواید آن شامل حال مردم استان و شهرستان نمی‌شود که امیدواریم تدبیر لازم در این خصوص اندیشیده شود و متاسفانه چنین برداشت می‌شود که بجای تمرکز زدایی، بیشتر تمرکز گرایی شده است و باید فکری به حال این مسئله نمود.
امام جمعه شاهرود گفت: در طی چند سال گذشته، نهضت مصلی سازی در سطح کشور آغاز شد، اما متاسفانه مدتی است که این کار با کندی بسیار پیش می‌رود که برای کشور ما برازنده نیست که ساخت یک مصلی اینچنین زمانبر و طولانی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها