دادستان اراک:

تعامل و مشورت مجمع نمایندگان استان با دستگاه قضائی راهگشا است

دادستان اراک گفت: یکی از مسائلی که می تواند کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امر قانون گذاری باشد تعامل و مشورت مجمع نمایندگان استان با دستگاه قضائی است که باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۰۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عباس قاسمی دادستان اراک عصر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اراک برگزار شد گفت: استان مرکزی علیرغم اینکه نقش بسیار موثر و زیادی در تولید درآمد و اقتصاد کشور دارد و مردمی بسیار باهوش و توانمند در استان است و عمده مشاهیر و نخبگان کشور از این خطه هستند اما در حوزه تخصیص اعتبارات بسیار کم برخوردار است و جزء استان های محروم محسوب می شود.

قاسمی اظهار کرد: در سطح شهر اراک وقتی قدم می زنیم محرومیت و کم برخورداری را به وضوح می بینیم که این مسئله نیازمند نگاه جدی نمایندگان به رتبه استان در حوزه تخصیص اعتبار است.

وی ادامه داد: با وجود صنایع بزرگ و مادر تخصصی در استان مرکزی امروز شاهد مشکلات بسیار بزرگی همچون آلودگی هوا که ناشی از این صنایع است می باشیم اما نمی توان صنایع را تعطیل کرد ولی صنایع باید به تعهدات خود عمل کنند.

قاسمی گفت: صنایع استان باید تعهدات خود را در قبال کاهش و رفع کامل آلودگی هوا که یکی از آنها بحث توجه به محیط زیست است به خوبی انجام دهند اما متاسفانه در این مسئله چیزی مشاهده نشده است.

دادستان اراک اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات در خصوص صنایع استان عدم وجود قوانین فساد ستیز است و قوانین کارآمدی لازم برای مبارزه جدی با فساد را ندارند چراکه وقتی با دریافتی ها و پاداش های کلان یک شرکت خصوصی روبه رو می شویم دستمان برای برخورد کوتاه است که باید تدبیری اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که می تواند کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امر قانون گذاری باشد تعامل و مشورت مجمع نمایندگان استان با دستگاه قضائی است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات