امیر سرتیپ حاتمی:

باید در برابر دشمن قوی شد/ هزینه تسلیم در برابر قدرتهای زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنهاست

امیر سرتیپ حاتمی گفت: تجربه جمهوری اسلامی در طول 4دهه نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرتهای زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.
کد خبر: ۹۳۱۴۲۹۴
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از مراحل ساخت فروند دوم هواپيماي جت آموزش پيشرفته ياسين بازديد كرد.

 امیر سرتیپ حاتمی با حضور در سازمان صنایع هوایی در بازديد از مراكز طراحي، ساخت، آزمون سازه و سامانه هاي اصلي هواپيماي ياسين و گفتگو با طراحان و سازندگان آن، از نزديك در جريان پيشرفت هاي صورت گرفته در روند ساخت فروند دوم هواپيماي ياسين قرار گرفت.

امير حاتمي در اين بازديد با تقدير و تشكر از همدلي و انسجام فعاليتهاي كاركنان، متخصصان و مديران سازمان صنايع هوايي در مسير ساخت هواپيما گفت: در اين بازديد شاهد پيشرفت، نوآوري و كارهاي جديدي هستيم و اين حركت رو به جلو برمبناي پايه گذاري محكمي بود كه در گذشته صورت گرفته است.

وزير دفاع با تاكيد بر ضرورت پشتيباني موثر از ناوگان هوايي نیروهای مسلح جمهوري اسلامي، ابراز اميدواري كرد كه با موفقيت در ساخت نمونه ها و راه اندازي خط توليد هواپيما، ‌گامهاي موثري در مسير رسيدن به ناوگان هواپيماهاي جت آموزش پيشرفته ياسين برداشته شود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اظهارات مایک پمپئو، وزیرامور خارجه آمریکا در خصوص تحریم جدید هفت نهاد مرتبط با خطوط کشتیرانی و ترابری ایران از جمله صنایع هوایی ایران گفت: هربار دشمنان درصدد اعمال شرایط محدود تری شدند؛ صنایع ما به سمت خودکفایی و شکوفایی بیشتر حرکت کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه تحریم های ظالمانه و غیر منطقی علیه نیروهای مسلح و صنعت دفاعی موضوع جدیدی نیست گفت: نيروي هوايي سال‌هاست كه در معرض تحريم‌هاي سخت و سنگين است، اما همواره با نشاط و خود باوري، خودكفايي را به منصه ظهور رسانده و حقيقتاً صنعت هوايي یک الگوي تمام عیار براي نيروهاي مسلح و كشور در حوزه مقابله با تحريم‌هاست.

وزیر دفاع به نقل از فرمانده معظم کل قوا گفت: اگرچه تحریم ها مشکلاتی را بوجود آورد اما موجب شد توجه ما به ظرفیت ها و توانایی های داخلی معطوف شود و به همین علت امروز برغم خواست دشمن ، ایران، به مراتب قوی تر و مقتدرتر از سالهای اول انقلاب است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تجربه های برخورد با نظام سلطه همگی گویای این است که باید در برابر دشمن قوی شد گفت: تجربه جمهوری اسلامی در طول 4دهه نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرتهای زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.

در اين بازديد، امير خواجه فرد مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح، ‌گزارشي از مراحل ساخت هواپيماي ياسين و برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي راه اندازي خط توليد اين هواپيما ارائه كرد.

لازم به ذكر است، فروند اول جت آموزش پيشرفته ياسين،‌ مهرماه سال 1398 نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه اجرا کرد.این هواپیما كه توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و با مشاركت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی طراحی و ساخته شده است،‌قرار است به عنوان هواپیمای جت آموزش پيشرفته درفرآيند آموزش خلبانان هواپيماهاي جنگنده کشور مورد استفاده قرار گیرد.

ایران ، با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزش پیشرفته، در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفته است.

ارسال نظرات