مسئول سازمان بسیج دانش آموزی افزود: برنامه ریزی شده تا بزرگترین راهیان نور مجازی دانش آموزی را به صورت سراسری در کشور برگزار کنیم. یعنی بزرگترین عملیات فرهنگی کشور برای مقابله با جنگ نرم...
کد خبر: ۹۳۱۴۴۵۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی در نشست تخصصی راهیان نور مجازی دانش آموزی گفت: در حال حاضر درگیر جنگ نرم با دشمنان نظام  هستیم و هدف آن نابودی نظام، اسلام و ارزش های اسلامی است که کودک و نوجوان ما را نشانه رفته و نظام حکمرانی را در فضای مجازی ایجاد کرده که تفکر خود را در دنیا قالب کند در این نظام حکمرانی پهنای باند را زیاد می کند تا تمام مطالب خود را به کودک ونوجوان ما ارائه دهد.

باستان در ادامه گفت: وظیفه ما در مقابل این نظام  سلطه چیست؟ برنامه ما در این خصوص چیست؟ جواب خیلی ساده است استفاده از همان فناوری استخراج از معدن طلای دفاع مقدس راهکار مناسب برای مقابله با جنگ نرم دشمن راهیان نور است ولی نکته اینجاست که چگونه متناسب با سن کودک و نوجوان باید طراحی و اجرا شود.

مجتبی باستان یاد آور شد که با توجه به اینکه قریب به یک سال است که با تداوم کرونا در کشور راهیان نور نیز تحت تاثیر قرار گرفته، نسبت به برگزاری روش دیگری برای اجرای راهیان نور در کشور برنامه های مختلفی در دست کار بوده که چگونه فرهنگ ایثار و شهادت را در دل کودک و نوجوان نهادینه سازیم. پنج عامل در تربیت کودک و نوجوان تاثیر مستقیم دارد اول معلم است که اصلی ترین رکن تربیت است دوم گروه همسالان است و نباید از گروه همسالان غافل شد و سوم وراثت است چهارم والدین و پنجم محیط.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی افزود: برنامه ریزی شده تا بزرگترین راهیان نور مجازی دانش آموزی را به صورت سراسری در کشور برگزار کنیم. یعنی بزرگترین عملیات فرهنگی کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن برای مبارزه با سبک زندگی غربی در فضای مجازی و همراه کردن خانواده‌ها با راهیان نور با برنامه هایی که در این خصوص طراحی شده است برای حداقل پنج میلیون نفر دانش آموز.

وی در ادامه گفت: برای کودک و نوجوان از زبان هنر و نمایش از زبان قصه استفاده می شود به صورت هوشمند و هدفمند و با انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت با برگزاری مسابقات متنوع در سطح استان و معرفی الگوهای مقاومت و شجاعت استان ها که مسائل امروز نیز برای دانش آموزان تبیین شود.

ارسال نظرات