گروه جهادی حضرت ابوالفضل علیه السلام منطقه عشایری سردشت در جشنواره کشوری مالک اشتر بسیج رتبه برتر را کسب کرد.
کد خبر: ۹۳۱۴۴۵۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول گروه جهادی بسیج عشایری حضرت ابوالفضل علیه السلام با اعلام این خبر گفت: کسب این رتبه برتر کشوری مرهون عنایت و راهنمایی های فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، کارکنان و همکاران ناحیه و فرماندهی و کارکنان حوزه مقاومت بسیج سردشت و بسیجیان و جهادگران گروه است.

آقای خالدی افزود: این گروه جهادی درسال ۱۳۹۶تاسیس شده که از آن زمان تابه امروز خدمات گسترده ای در عرصه های مختلف؛ عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در منطقه هدف خود که مناطق عشایر درون کوچ می باشد داشته است.

مسئول گروه جهادی بسیج عشایری حضرت ابوالفضل علیه السلام، مهمترین خدمات این گروه جهادی را در عرصه عمرانی، ساخت و مرمت بیش از ۵ خانه نیازمند، ساخت ۱۲چشمه سرویس بهداشتی، ساخت ۴ حمام، ساخت  3 آشپزخانه و ساخت و مرمت ۲مسجد بیان کرد.

وی، آبرسانی به یک روستا با تعمیر و مرمت منبع آب آن روستا ، مرمت و بازسازی چشمه های عشایری، مرمت و بازسازی جاده های روستایی را از دیگر کارهای عمرانی این گروه برشمرد.

خالدی تصریح کرد: درعرصه فرهنگی تربیتی، برگزاری نشست های بصیرتی، اخلاقی و روشنگری، برگزاری نشست های تربیتی ودینی، برگزاری نشست های اجتماعی و مقابله با آسیب های اجتماعی، برگزاری مراسمات دینی و ملی و مذهبی، برگزاری انواع برنامه های معنوی از جمله ادعیه و مناجات، برگزاری طرح تلاوت نور قرآن از دیگر اقدامات این گروه جهادی می باشد.

وی، ورود و تحصیل تعداد ۲۳ متربی صالحین این گروه به مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه کشور، فضاسازی فرهنگی هنری در ایام الله ها و مساجد، تشکیل گروه سرود و تئاتر و کسب رتبه برتر در سطح استان در بخش سرود، تشکیل تیم های فرهنگی جهت ارزیابی مسائل فرهنگی در محلات آسیب دیده، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و کتابخوانی به ویژه در مناطق عشایری کوچ رو تحت پوشش و برگزاری نماز های جماعت را از دیگر اقدامات این گروه عنوان کرد.

خالدی تاکید کرد: در عرصه اقتصادی نیز این گروه با اقداماتی نظیر معرفی نفرات علاقمند جهت رونق دادن به تولیدات خانگی به ادارات و نهادهای مرتبط جهت کمک و اعطای تسهیلات، آموزش بیش از ۵۰نفر جهت رونق دادن به صنایع دستی با کمک فنی و حرفه ای، شناسایی طرح های نیمه کاره و راکد و کمک‌ به رفع مشکلات آنها با معرفی خیران به آنها گامی به سوی محرومیت زدایی برداشته است.

وی با اشاره به خدمات این گروه در عرصه های اجتماعی، گفت: تهیه وتوزیع بسته های حمایتی، بهداشتی، تهیه و توزیع انواع ماسک و مواد شوینده، ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها و مکان های عمومی، معرفی معتادین به کمپ های ترک اعتیاد، شناسایی بیش از 2هزار نفر نیازمند و شناسنامه دار کردن آنها با سرکشی از این عزیزان، تهیه و توزیع انواع لوازم التحریر و البسه دانش آموزان نیازمند، کمک به بیماران از طریق کمک های مالی و معرفی خیرین، نیز بخش کوچکی از خدمات سه ساله این گروه جهادی بسیجی در مناطق عشایری بوده است .

 

ارسال نظرات