امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: خانواده ها باید در اولویت برنامه ریزی حجاب و عفاف قرار گیرند و لذا بیش از هرچیز باید از طریق انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۱۴۵۶۷
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش سرویس مساجد و محلات، با حضور امام جمعه موقت اسلام آبادغرب ( رئیس حوزه علمیه برادران)، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ،  و جمعی از اساتید حوزه علمیه، کمیته مشورتی شورای فرهنگ عمومی پیرامون مسائل فرهنگی اجتماعی با محوریت حجاب و عفاف برگزار شد. 

حجت الاسلام روح الله  کرمی نیا رئیس حوزه علمیه برادران و امام جمعه موقت شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف اظهار کرد: وضعیت حجاب و پوشش مناسب نیست و باید با اقدامات فرهنگی در این مسیر گام برداریم. 

وی افزود : خانواده ها در اولویت برنامه ریزی حجاب و عفاف باید قرار گیرند و لذا بیش از هرچیز باید از طریق انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی لازم را داشته باشیم. 

حجت السلام کرمی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در این بحث تقویت روضه های خانگی و برنامه ریزی برای این روضه ها است و از طریق این روضه ها می توان زمینه بازگو کردن موضوع را پیدا کرد . 

مدیر حوزه علیمه شهرستان یادآور شد: استفاده از  ظرفیت نخبگان دینی و مذهبی و ، استفاده از ظرفیت مراکز دینی از جمله تقویت بقاء متبرکه و برگزاری برنامه های فرهنگی متناسب با این موضوع می تواند موثر باشد.

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز در این جلسه به وضعیت و واقعیت های موجود جامعه اشاره و گفت: یکی از عمده ترین مشکلات در حوزه حجاب و عفاف تضاد و تناقض در سیاستگذاری های فرهنگی د رمواجهه با این موضوع است. 

وی افزود : وضعیت حجاب نباید ما را از حداقل فعالیت های ممکن در این حوزه دلسرد و مایوس کند و باید تلاش کنیم در این مسیر برنامه ریزی و فعالیت داشته باشیم. 

 اساتید حوزه علمیه شهرستان نیز در  این جلسه با بیان مشکلات و  راهکارها، پیشنهاداتی را جهت بررسی در چلسه شورای فرهنگ عمومی ارائه نمودند.

ارسال نظرات