خبرهای داغ:
دومین همایش سراسری فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم به مناسبت دهه مبارک فجر در شاهین‌شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۰۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، مهدی غراب در نشست خبری اصحاب رسانه گفت: مصادف با دهه مبارک فجر برگزاری دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با شعار «دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی» و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی (حدود یک سوم ظرفیت سالن شیخ بهایی) در شاهین شهر برگزار می‌شود.

غراب افزود: سال گذشته ۱۲ مقاله در ۱۰ محور اصلی با ارزیابی اساتید برجسته کشوری، حائز رتبه برتر شدند، مقالات با محور‌های «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی (مبانی و بنیاد‌های فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی»، «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به ویژه انقلاب اسلامی»، «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت، آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی/فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی رئیس همایش در این رابطه گفت: لازم است فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی بدرستی درک شود، زیرا عدم درک درست آن تبعاتی را در پی خواهد داشت، اگر متولیان اقتصادی کشور این فلسفه سیاسی انقلاب را بدرستی درک و تفسیر می‌کردند امروز جامعه با این مشکلات اقتصادی روبرو نمی‌شود.

امام جمعه شاهین شهر افزود: همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی روشن کننده عمق استراتژیک دیدگاه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی را تجلیل از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار کرد: تجلیل از تلاشگران فرهنگ انقلاب کاری قرآنی و اخلاقی است که آن‌ها در این هجمه‌های گسترده که از سوی دشمنان بر جوانان ما وارد می‌شود فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری ۴۴۰ برنامه و ویژه برنامه پیش بینی شده است که ۴۰ مورد آن شاخص می‌باشد از جمله؛ همایش فوق که تجلیل از خانواده‌های شهدای انقلاب مرتضی شریفی، محمد پهلوان، عبدالرئوف صالحی، غلام حسین کیماسی و مصطفی شبانی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

همچنین، فرماندار شهرستان و نایب رئیس این همایش گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرصت و یک سرمایه اجتماعی است که مجاهدت و رشادت مردمی را نشان می‌دهد.

اسفندیار تاجمیری افزود: برگزاری این همایش کاملا با فضای شاهین شهر سازگار است، شهرستان شاهین شهر و میمه در بسیاری از موارد در سطح استان رتبه‌های برتری را به خود اختصاص داده است و تمامی آن‌ها فرصت‌های فرهنگی برای مردم این شهرستان می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: در طول دهه مبارک پروژه‌های قابل توجهی برای افتتاحیه و یا کلنگ زنی در قالب ۵۰ پروژه با اعتبار ۲۷۵ میلیارد تومان خواهیم داشت که در میان آن‌ها بهره برداری از ۴ مرکز آموزشی و مدرسه قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها