مدیرعامل شرکت گاز ایلام خبر داد؛

برخورداری ۹۴ درصدی جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: ۹۴ درصد جمعیت خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۴۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، "عباس شمس اللهی"، مدیرعامل شرکت گاز ایلام در دیدار با فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با ابلاغ مصوبه تکمیلی وزارت نفت در افزایش سرانه گازرسانی به شهرها و روستاهای مرزی در دو سال گذشته، تعداد زیادی از روستاهای مرزی استان که قبلاً توجیه اقتصادی گازرسانی طبق مقررات جاری نداشتند، گازدار شدند.

وی اظهار کرد: این مناطق شامل روستاهای مرزی در شهرستان‌های دهلران و مهران و بخش بولی در شهرستان چوار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین گزارشی از عملکرد و وضعیت گازرسانی در حوزه‌های شهری، روستایی و صنایع تولیدی داد و افزود: هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت خانوار شهری و ۹۴ درصد جمعیت خانوار روستایی استان از نعمت گاز شهری برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: تعداد ۸۷۰ واحد صنعتی استان و تمامی شهرک‌های صنعتی نیز از نعمت گاز بهره مند شده‌اند و از این طریق در کمک به جهش تولید و استمرار گردش اقتصادی این واحدها به استان کمک شایانی شده است.

شمس اللهی اضافه کرد: با گازرسانی به مناطق باقیمانده شهری و روستایی استان و استفاده مردم از انرژی پاک گاز، علاوه بر کمک به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و رونق روستاها، مهاجرت معکوس، صرفه جویی و درآمد اقتصادی ناشی از جایگزینی مصرف سوخت‌های مایع و جلوگیری از قاچاق سوخت مرزی را به ارمغان خواهد آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار