خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحرن استانداری اصفهان گفت: از آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون یک میلیون و ۴۵۵ هزار خانوار در قالب ۴ میلیون و ۷۴۲ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۹۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان با اشاره به اینکه همچنان محدودیت‌های 9 شب تا 4 صبح در اصفهان برقرار است، اظهار داشت: طرح حافظان سلامت از 12 آبان ماه در اصفهان با هدف نظارت، حمایت، رهگیری، مراقبت و رسیدگی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح تاکنون یک میلیون و 455 هزار خانوار در قالب 4 میلیون و 742 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و آموزش چهره به چهره برای غربالگری انجام شده است، افزود: نظارت بر صنوف، بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها، اماکن و نانوایی‌ها انجام می‌شود و تذکرهای لازم از نظر اجرای پروتکل‌ها به صنوف داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حضور مأموران طرح شهید سلیمانی در ادارات به منظور پایش و سنجش گفت: حدود 3 هزار و 693 نفر تیم غربالگری و 766 تیم نظارتی و در مجموع 30 هزار نفر از تیم‌های بسیجی و مردم بار رویکرد محله محور غربالگری‌های لازم را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یک کار جهادی در استان اصفهان و به عنوان یک الگو با همکاری نیروهای جهادی، بسیج، سپاه، نیروهای شهرداری انجام در هزار و 98 محله و قرارگاه انجام شده است بیان کرد: این طرح بسیار بزرگی بوده است که انجام شده است و نباید عادی‌انگاری شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه همه مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و از اجتماع خودداری کنند تصریح کرد: در کنار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرح شهید سلیمانی منجر به کاهش بیماری کرونا شد در این راستا به بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها برای رعایت پروتکل‌ها تذکر داده‌ایم و در تمام ادارات مسئول ایمنی بهداشت موظف شد اپلیکشیشن ماسک را اجرا کند و در ناوگان حمل و نقل عمومی، فرودگاه و آرامستان مقرر شد به صورت ویژه در راستای پیشگیری و کنترل کرونا اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی بسیج تغذیه در استان اصفهان در حال انجام است گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق تغذیه سالم همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر، ضرورت ماندن در منزل سبب تغییر در الگوهای غذایی خانواده‌ها شده است و دانشگاه علوم پزشکی بسیج ملی آموزش‌های همگانی تغدیه با شعار تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا همراه با آموزش‌های همگانی، آموزش گروه‌های خاص با همگانی درون بخشی همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در این طرح اساتید تغذیه روش‌های مختلفی را ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید در راستای اجرای طرح بسیج ملی تغذیه همکاری کنند تا این بسیج ملی اجرایی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار