عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر ما استانداردهای fatf را در کشور اجرا کنیم با توجه به اینکه آمریکا نظام بانکی ما را تحریم کرده واحدهای تولیدی ما با مشکل مواجه می‌شوند بنابراین نباید معاهدات fatf در کشور اجرا شود.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۷۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، روح الله متفکر آزاد در حاشیه بازدید از صنایع شهرک صنعتی شهید سلیمی در آذرشهر به تحریم مبادلات بانکی توسط آمریکا اشاره و بیان کرد: اگر ما مبادلات ارزی‌مان را از مجاری بانکی انجام دهیم در تیررس حملات تحریمی آمریکا قرار می‌گیریم.

وی از پیگیری دو طرح راهبردی در مجلس شورای اسلامی در حوزه فولاد و صنایع پایین دستی خبر داد و اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه و فروش بالاتر از قیمت جهانی فولاد در صنایع پایین دستی مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

متفکرآزاد اضافه کرد: طرح جامعی در حوزه فولاد در مجلس در دست بررسی است که بخش اعظمی از مشکلات صنایع پایین دستی در حوزه فولاد را مرتفع می‌کند.

وی با اشاره به رونق گرفتن تولید داخلی پس از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و قطع واردات برخی اقلام، تولید داخلی برخی صنایع تا سه برابر افزایش یافته است.

متفکرآزاد، با ابراز نگرانی از حاکم شدن تفکرات واردات محور و بی اعتنایی به تولید داخلی افزود: این رویه موجب نگرانی از رونق افتادن تولید داخلی و ایجاد مشکلات برای صنعتگران داخلی است و باید اتکا به تولید داخلی تقویت شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران از طوفان تحریم عبور کرده است، افزود: با خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌ها، ایران توانسته اقتصاد خود را به ثبات برساند و روی ریل صحیح قرار دهد.

 

ارسال نظرات