منابع آمریکایی اعلام کرده اند که دولت این کشور در تلاش است 2 میلیون بشکه نفت را که ادعا می‌شود به ایران تعلق دارد مصادره کند.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۹۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع آمریکایی اعلام کرده اند که دولت این کشور در تلاش است 2 میلیون بشکه نفت را که ادعا می‌شود به ایران تعلق دارد مصادره کند.

رسانه آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داده که دولت ایالات متحده درصدد توقیف یک تانکر با محموله حدود دو میلیون بشکه‌ نفت است که احتمال می‌رود متعلق به ایران باشد.

این منابع که نام آنها فاش نشده تصریح کرده‌اند، به دنبال صدور حکم توقیف این محموله توسط وزارت دادگستری آمریکا، هم اکنون این تانکر با پرچم لیبریا به سمت آب‌های ایالات متحده در حرکت است.

حکم توقیف این تانکر نفتکش در دولت دونالد ترامپ و پیش از روی کار آمدن دولت جو بایدن صادر شده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در چارچوب سیاست «فشار حداکثر» تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران را اعمال کرد و کوشید تا منابع درآمدی جمهوری اسلامی ایران را قطع کند.

یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا حاضر نشد در این خصوص اظهار نظر کند.

جو بایدن که از هفته گذشته کار خود را شروع کرده است، پیشتر گفته بود با متحدان آمریکا در خصوص ایران رایزنی خواهد کرد. وی طی روزهای اخیر با رهبران انگلیس، روسیه و فرانسه صحبت کرده است. اما تاکنون آمریکا و ایران در مسیر بازگشت به برجام دست به اقدامی نزده‌اند.

به گزارش العالم، با این حال به رغم تشدید و تداوم تحریم‌های دولت دونالد ترامپ، نتایج سه بررسی متفاوت توسط شرکت‌های ردگیری حمل‌ونقل دريايی نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت خام ایران در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ بیشتر شده و در ماه ژانویه نیز افزایش قابل توجهی داشته است. این وضعیت نشان می‌دهد که احتمالا همزمان با پایان دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، رفتار برخی از خریداران نفت ایران تغییر کرده است.

ارسال نظرات