خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان :

کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش، ماموریت اصلی بسیج فرهنگیان است

سردار مطهری گفت: کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش بر مبنای اسناد بالادستی ماموریت ماست و برهمین اساس بسیج فرهنگیان در هر استان این ماموریت را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۱۵۱۴۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان، هادی بغدادی مسئول بسیج فرهنگیان استان، محمد سرباز مسوول بسیج دانش آموزی استان و مسوولان استانی با محوریت موضوع راهیان نور به صورت ویدئو کنفرانس در استان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
 
کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش/مأموریت اصلی بسیج فرهنگیان است

سردار مطهری در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) و روز مادران و همسران شهدا بیان کرد: در هر نظام و حاکمیتی، آموزش و پرورش مهمترین دستگاه است و سعی می‌شود نیرو‌های کارآمد در نظام آموزش و پرورش آن نظام بکارگیری شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ۱۱ شهریور ماه سالجاری در جمع فرهنگیان گفت: مقام معظم رهبری سخنان مبسوطی در این زمینه داشتند و فرمایشات ایشان نقطه عطفی است در سلسله بیانات سالانه و تغییرات ساختار بیانات ایشان شامل موارد مهمی است که این بیانات را از سال‌های گذشته متفاوت کرده است.

زحمات فرهنگیان در دوران کرونا، مغفول ماند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، اظهار کرد: اولین تفاوت این بود که در بیانات برای اولین بار همزمان با آغاز مدارس، مقام معظم رهبری در این زمینه سخنرانی کردند و تفاوت دوم این بود که شش ماه از کرونا گذشته بود که همه اقشار صدمه دیدند و کادر درمان بسیار آسیب دیدند و ما شاهد زحمات آموزش و پرورش بودیم، اما در بین مسوولان و فضای رسانه‌ای کشور هیچ کس از جامعه آموزش و پرورش نامی نبرد در حالی که مقام معظم رهبری این مهم را انجام دادند.
 
کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش/مأموریت اصلی بسیج فرهنگیان است

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، عنوان کرد: موضوعات بیان شده از سوی مقام معظم رهبری امسال از سوی ایشان بسط پیدا کرد که شامل سند تحول، موضوع پرورشی، فضای مجازی، جذب و تربیت معلم، باز تدوین، مهاد کودک، نفوذ در آموزش و پرورش بود که دو مورد اخیر نکته مهم و محوری سخنان ایشان بود که خواستار شفافیت و کیفیت محوری در تمام موارد بودند.

وی ضمن درخواست از جامعه آموزش و پرورش استان می‌خواهیم که با بسط بیانات مقام معظم رهبری، این سخنان را گفتمان سازی کنند و با تأسی از ولایت و مقام معظم رهبری، بیانات ایشان را عملی نمایند. اگر ما فرهنگی بسیجی هستیم این بیانات را حاج قاسم وار عملی نماییم و از حوزه ولایت حمایت کنیم. ۳۷ سیاست ملی نظام که وظیفه ولایت است در مجمع تشخیص مصلحت نظام آنالیز شده و صرف نظر از عنوان ملی سیاست‌های نظام، به این نتیجه رسیده شده که اولین محور سخنان رهبر جایگاه زن و دومین موضوع آموزش و پرورش است.

فرهنگ اقتصادی ما مشکل دارد وگرنه تحریم بر ما اثر ندارد

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: باید دید مسوولان نظام در کشور در هر سمت و جایگاهی، تا چه حد فضای گفتمانی و تمایل به حمایت و دست گیری در چه رتبه‌ای قرار داریم و سران کشور بدانند اگر اولویت‌ها مدنظر مقام معظم رهبری مورد اجرا قرار گیرد قطعا مشکل آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ کشور حل می‌شود. متاسفانه فرهنگ اقتصادی ما مشکل دارد وگرنه تحریم بر ما اثر ندارد و جنگ تحمیلی نمونه بارز مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم هاست.

سردار مطهری ادامه داد: در نگاه ولایت در فرایند انقلاب اسلامی، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و تمدن ایران از آموزش و پرورش می‌یابند؛ لذا مسوولان استان بدون نگاه جناحی پیام مقام معظم رهبری را که آموزش و‌پرورش را درست کنید و باید یک عزم ملی برای تحول آموزش و پرورش ایجاد شود، الگو و محور فعالیت خود قرار دهند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در ادامه با اشاره به بحث جامعه سازی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به فرهنگیان می‌فرماید که جامعه مخاطب شما بسیار وسیع است و بزرگترین جامعه کشور، جامعه دانش آموزی است لذا زیرساخت ها، نیروی انسانی، وسایل ارتباطی و محتوا در کل کشور ابتدا در اختیار آموزش و پروزش است و استفاده از این ابزار و امکانات برای پرورش نسل انقلابی فراهم است.

تمدن سازی و گام دوم انقلاب با حضور فرهنگیان مقدور است

وی در ادامه گفت: بعداز جامعه سازی تمدن سازی امری مهم است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تمدن سازی و گام دوم انقلاب با وجود فرهنگیان مقدور است و قطعا فرهنگیان برای ما د. اولویت خواهند بود. در دستگاه آموزش و پرورش، معلم، محور فعالیت‌ها و دانش آموز، بهره بردار است. فرآیند‌های ما کار معلم را آسان می‌کند و کلام معلم وحی منزل است. سند تحول به صراحت و در اهداف عملیاتی می‌گوید که محوریت با معلم است؛ لذا کانون تربیتی، معلم است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور عنوان کرد: کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش بر مبنای اسناد بالادستی ماموریت ماست و برهمین اساس بسیج فرهنگیان در هر استان این ماموریت را انجام می‌دهد.

آموزش و پرورش دستگاه حاج قاسم سازی است

وی با اشاره به جایگاه بسیج فرهنگیان و دانش آموزی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی و حاکمیت دین و اسلام در زمان ائمه تا امروز بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و مردم سالاری دینی مبنای تمام برنامه‌های کشور است و این امر در طول انقلاب اسلامی و بیانات امام راحل کاملا مشهود است. ۴۲ سال انقلاب ثابت کرد هرجا که مردم و مسوولان به امر ولایت گردن نهادند سرفراز و هر جا که گردن ننهادند سرافکنده شدیم.

سردار مطهری بیان کرد: آموزش و پرورش دستگاه حاج قاسم سازی است. در سال ۵۷ به مخیله ملت خطور نمی‌کرد که روزی شهدای بزرگ مقاومت، علمی و هسته ای، شهدای انقلاب خواهند داشت و حاج قاسم دلیل روشن اثبات این آیه شریفه است که زمین به دست وارثان خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان عنوان کرد: بسیج دانش آموزی برای این است که دانش آموزان را پای انقلاب بیاورد و فرهنگیان کمک و یاور آموزش و پرورش برای این امر مهم است. بسیج فرهنگیان همان فرهنگیان بسیجی است و زمانی موفق می‌شود که فرهنگیان بسیجی و سایرین به بسیج ورود یابند و وظیفه خود را مخلصانه و‌بی چشمداشتی ایفا کنند. اصل آموزش و پرورش مدرسه و کلاس است و نبض ساختن نسل به دست معلم می‌زند لذا باید معلم را دریابیم.

وی با اشاره به کمک مومنانه جامعه بسیج فرهنگیان عنوان کرد: بسیج فرهنگیان باید کار تخصصی انجام دهد لذا باید محتوایی بسازیم که خودسازی معلم به دست معلم انجام شود. بعد از شیوع کرونا فرهنگیان و آموزش و پرورش بسیار زحمت کشیدند. تهیه ماسک و غربالگری و حمایت‌های معیشتی از زمان بازگشایی مدارس و از اواخر مهر توسط فرهنگیان کشور انجام شد.

این مقام مسوول عنوان کرد: در رصد فضای آموزش و پرورش متوجه شدیم در افکار عمومی ملت این می‌گذرد که با شیوع کرونا مدارس تعطیل است، اما معلم باید در طول روز با ایجاد محتوا و بارگذاری محتوا در کلاس مجازی و پای کار کشاندن دانش آموزان، کلاس درس را ایجاد نماید در حالی که با توجه به دغدغه زندگی، مشکلات فضای مجازی نیز فشار‌های زیادی بر معلمان وارد می‌کند.

سردار مطهری اضافه کرد: مجاهدت خاموش مدافعان تعلیم و تربیت باید به گوش جامعه برسد و تلاش برای این امر، محور اول پویش لبخند رضایت بود. محور دوم فعالیت ما موضوع پرورش است. امروز در بحث پرورش مشکل داریم علاوه بر اینکه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نشد بلکه حضور دانش آموزان در فضای افسار گسیخته مجازی بیشتر شده که این امر نیاز به پیگیری و توجه نظر دارد. کمک به ارتقا آموزشی، محور تخصصی بسیج فرهنگیان است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور در ادامه اظهار کرد: باید در آموزش و پرورش آنقدر احمدی روشن و حججی داشته باشیم که صادرات شخصیت‌های انقلابی به تمام نقاط جهان داشته باشیم. اگر بخواهیم ایران در لبه علم قرار گیرد، پیش‌برنده این کار آموزش و پرورش است.

به دلیل کرونا  امسال راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از امکانات معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است. امیدواریم راهیان نور در سال‌های آینده معلم محور و دانش آموز محور باشد. همچنین راهیان نور مجازی را هم در کنار اعزام کاروان‌های راهیان نور خواهیم داشت و تیم‌های محتوایی تخصصی برای مقاطع دبیرستان اول و ابتدایی با کمک وزارتخانه آموزش و پرورش خواهیم داشت که راهیان نور مجازی را دنبال خواهند کرد.

۱۰۱۰/گزارش ویژه
ارسال نظرات
پر بیننده ها