شاهرود_رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تاکنون ۲۳۴ نفر در شرق استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند و از ۱۹ هزار نفر تست کرونا گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۱۵۱۸۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
فوت ۲۳۴ نفر بر اثر کرونا در شرق استان سمنان/تاکید بر رعایت کلمل پروتکل‌های بهداشتیبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر رضا چمن در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان با اشاره به فعالیت‌های گسترده دانشگاه علوم پرشکی و بهداشت و درمان شهرستان شاهرود به دو دستاورد این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های خارج از مرکز استان، رتبه سوم کشور را کسب و در جشنواره ملی تحقیقات رتبه نخست در بین دانشگاه‌ها هم تیپ خود را کسب نمود.
وی با اشاره به دو پروژه آماده افتتاح این دانشگاه گفت: دو خوابگاه دانشجویی پسرانه و دخترانه هر کدام به ظرفیت ۳۰۰ نفر در دست تجهیز است که با هماهنگی وزارتخانه افتتاح خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به آمار کرونا در شرق استان سمنان افزود: از ابتدای اسفند تاکنون تقریبا ۱۴ هزار نفر مراجعهبال علائم کرونا به مراکز درمانی داشته ایم که ۳۸۲۰ نفر در بخش‌های اختصاصی کرونا بستری شده اند.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۹ هزار نفر تست آزمایشگاهی کرونا انجام شده است که ۶۶۸۰ تست مثبت بوده و تا دیشب در استان سمنان ۸۸۳ مورد مرگ ثبت شده کرونا داشته ایم که ۲۳۴ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوده است.
چمن با اشاره به اینکه موج کرونا خوب کنترل شده گفت: از دو هفته قبل تاکنون افزایش نسبی مبتلایان را شاهد هستیم که بستری به ۱۰ نفر رسیده و مثبت روزانه نیز به ۳۵ نفر رسیده که تاکید داریم هر چه جدی‌تر در اعمال و رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از هرگونه تراکم را خواهانیم.
۶۰۰ میلیارد تومان خسارت باغات و مزارع شاهرود
علی اصغر حجی رئیس جهادکشاورزی شهرستان شاهرود نیز در این جلسه با اشاره به سرمازدگی صد درصدی مزارع زردآلو و هفتاد درصدی انگور و کمبود نهاد‌ها برای دامداران، اما کشاورزان و دامداران فعال هستند و رشد داشتیم داشته ایم افزود: ۱۴ هزار بهره بردار کشاورزی داریم که یک سوم استان هستند و، چون کشاورزی محدود به آب است و کمبود آب داریم امنیت غذایی ما را تهدید می‌کند.
وی گفت: در ثانیه ۱۴ مترمکعب آب در شهرستان داریم که ۷۵ درصد آن از آب‌های زیرزمینی است که این‌ها هم برای کشاورزی در حال محدودسازی است و سیستم پرفشار را مود توجه قرار دادیم و ۱۸۰۰ هکتار تحت فشار و کم فشار در سطح شهرستان راه اندازی شده که در کل هفت هزار قبل از این بوده و ۷۰۰ هکتار در خارتوران داشتیم.
حجی به لایروبی قنوات که سه میلیارد اعتبار داشته و انجام شده اشاره کرد و افزود: ۲۷۶ هکتار سیستم تحت فشار امسال مورد بهره برداری قرار گرفت که سیستم تحت فشار هم دیگر نمی‌توان با توجه به محدودیت وزارت نیرو اجرا کرد.
وی ادامه داد: در زراعت باغبانی ۱۰ هزار هکتار زراعت و ۲۰ هزار هکتار باغ در سطح شهرستان داریم که امسال سرمازدگی و تگرگ ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که مانند زلزله‌ای بود.
مدیر جهادکشاورزی شاهرود با بیان اینکه توسعه انگور در شهرستان شاهرود و پوشش باغات مورد توجه قرار گرفته است گفت: کشاورزی قراردادی سرلوحه کار ماست و توسعه کشت نشایی و اراضی شیب دار و تولید خارشتر و محصولات علوفه‌ای کم آب بر را در شهرستان مورد توجه قرار دادیم.
تعیین حریم ۱۴ روستای نزدیک شهر
پارسا ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود نیز در این نشست با اشاره به طرح هادی روستایی و هزینه ۳۱۳ میلیارد ریالی هزینه شده که ۴۳ میلیارد ریال مصوب امسال بوده است به سند روستایی، مسکن روستایی، مسکن شهری اشاره کرد و گفت: ۴۳۸ فقره تسهیلات بارندگی به آسیب دیدگان ارائه شده و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در طرح هادی هستند و ۱۴ روستا در حریم شهر هستند که حریم آن‌ها پیگیری و تعیین می‌شود.
ایجاد بازارچه امن در شاهرود
امیر بشیری سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود نیز با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده در رونق تولید سهم شهرستان ۵۰ فقره است که حدود ۱۵ درصد استانی را شامل می‌شود افزود: از این تعداد نیز ۱۵ فقره پرداخت شده که بالغ بر ۲ هزارو ۵۳۰ میلیون ریال است که بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذار بومی در شهرستان با مبلغ سرمایه گذاری پایین و میزان درخواست تسهیلات پایین حضور دارد و با غرب استان قابل قیاس نیست افزود: نیاز به تسهیل قبول وسایل بانک‌ها داریم تا عدد قابل قبول در شهرستان بیاوریم و سهم ۱۳ درصدی پروانه بهره‌برداری شهرستان را در استان افزایش دهیم.
بشیری با اشاره به ۱۵ واحد عارضه یابی شده است در یک ماهه اخیر به تنظیم بازار و تامین اقلام اساسی اشاره کرد و گفت: ۵۳ تن برنج هندی و ۱۸ تن روغن جامد و ۳۳ تن روان مایع و ۷۶ تن شکر فله و ۱۳۳ تن شکر بسته بندی تامین شده است و تلاش داریم بازارچه امن را در شهرستان ایجاد کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها