نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خانواده های معظم شهدا با صبر و استقامت خود حماسه عظیمی را در تاریخ زرین انقلاب اسلامی به وجود آوردند و جامعه باید حق آنان را آنگونه که شایسته است، ادا کند.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۱۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ظهر امروز به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) در دیدار با اعضای کنگره ملی زنان شهید، جانباز، آزاده و تکریم از مادران و همسران شهدای استان مرکزی که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، گفت: آرمان‌های ایران اسلامی برگرفته از قیام عاشوراست و زنان جامعه ما با الگوگیری از حضرت زینب(س) توانستند در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرینی کنند.

وی افزود: بانوان با الگوگرفتن از سیره حضرت زهرا(س) از اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) حمایت کرده و با حضور خود در وقایع قبل از انقلاب اسلامی همچون ۱۵ خرداد ۴۲، دی‌ماه ۵۶ و شهریور و بهمن ۵۷ نقشی تاثیر گذار در پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نگاه امام راحل به زن برگرفته از مبانی و اصول دینی و مبتنی بر ارزش‌گذاری بر مقام زن است، تصریح کرد: این در حالی است که نگاه‌های غیر اسلامی، ابزاری است و از زن به عنوان یک کالا برای رسیدن به مقاصد پلید خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به از خود گذشتگی مادران و همسران شهدا در طول دوران انقلاب و به خصوص دفاع مقدس، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خصوصا در جریان جنگ تحمیلی، مادران و همسران شهدا، جوانان خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستادند تا بار دیگر حماسه آفرینی کنند. این فداکاری ها در راه حق فراموش شدنی نیست و باید با ارج نهادن آنان، تکریم ایشان را در جامعه نهادینه کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به نقش برجسته بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: این نقش بی همتا و موثر باید بیش از گذشته برای نسل های پس از انقلاب بیان شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه گفتمان امام خمینی (ره) درباره زنان میراث گران بهایی برای زنان جامعه ایران به شمار می‌آید، افزود: این گفتمان باید امروز و پس از چهار دهه به عنوان تجربه و دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی، بازخوانی شده و مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: امروزه با وجود پیشرفت‌های فراوانی که به وجود آمده، هجمه های دشمنان علیه جوانان و بانوان بسیار بیشتر از گذشته وارد می شود لذا وظیفه بانوان و مادران نیز بسیار سنگین تر شده است. لذا باید بانوان ایران اسلامی نسبت به این پلیدی ها هوشیار بوده و نگذارند خود و خانواده شان در دام شیاطین بیفتند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه رسیدگی به خانواده‌ معظم شهدا وظیفه ای همگانی است، خاطرنشان کرد: خانواده های معظم شهدا با صبر و استقامت خود حماسه عظیمی را در تاریخ زرین انقلاب اسلامی به وجود آوردند و جامعه باید حق آنان را آنگونه که شایسته است، ادا کند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات