جلسه تعامل و هم افزایی در جهت کمک به مناطق عشایری

جلسه تعامل و هم افزایی در جهت کمک به مناطق عشایری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۴۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در ابتدای جلسه مهندس زارع ضمن خوش آمد گویی به افراد حاضر در جلسه به معرفی عشایر استان پرداخت و فعالیت‌ها و خدمات این اداره را در سال‌های گذشته و حال تشریح نمود.
وی آمار عشایر استان را بر اساس سرشماری عشایری به روش ثبت مبنایی در سال ۹۷ تعداد ۲۲۱۵ خانوار عشایری عنوان نمود که مورد تایید مرکز آمار ایران قرار گرفته است.
زارع همچنین خاطر نشان کرد: عشایر این استان دارای ۱۴۰ هزار راس دام سبک می‌باشند که بخش مهمی از نیاز به گوشت جامعه را تامین می کند.
وی مشکلات مختلفی را در ارتباط با عشایر استان مطرح نمود  و اعلام کرد:  دامداران قدیمی که دارای پروانه چرا می‌باشند، ولی به دلیل خشک سالی‌های پیاپی سال گذشته دام خود را فروخته اند، پروانه خود را اجاره می‌دهند که شرایط را برای ارائه خدمات رسانی دشوار می‌سازد.
زارع با بیان اینکه استان دارای ۱۲۰۰ کیلومتر راه عشایری است که در مواقع بحران به شدت نیاز به همکاری سایر بخش‌ها جهت مرمت و بهسازی راه‌ها دارد به علاوه بیان نمود که برای اولین بار انتخابات شورا‌های اسلامی عشایری در سال آینده پیش رو است که هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.
در ادامه سرهنگ دهقان به محرومیت زدایی اقشایر مختلف به ویژه قشر محروم عشایر  اشاره  و بر اهمیت برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد را در اواخر سال ۹۹  تأکید نمود. 
همچنین لزوم ایجاد پایگاه‌های بسیج عشایری در مناطق عشایری مورد صحبت و هم فکری قرار گرفت.
در پایان جلسه مقرر شد اطلاعات نمایندگان اداره امور عشایر در شهرستان‌ها به سپاه الغدیر ارسال گردد.
 در صورت اجرای هر گونه طرح در مناطق عشایری و برای آن‌ها سپاه الغدیر مراتب را به اطلاع این اداره جهت هماهنگی عدم دوباره کاری برساند.
 در صورت بروز اختلاف در مرز‌های عشایری سپاه این اختلاف را به اطلاع اداره عشایر برساند.
در پایان این جلسه به منظور بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی کاشی با طرح سردار به مسئول عشایری استان اهدا گردید.
ارسال نظرات