معرفی بهترین جاذبه های شاخص و معروف کیش

همان طور که می دانید؛ جاذبه های گردشگری کیش بی ‌شمار هستند و به همین علت سفر به جزیره زیبای کیش برای هر فردی با هرگونه سلیقه ای می‌ تواند بهترین گزینه باشد.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۶۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، همان طور که می دانید؛ جاذبه های گردشگری کیش بی ‌شمار هستند و به همین علت سفر به جزیره زیبای کیش برای هر فردی با هرگونه سلیقه ای می‌ تواند بهترین گزینه باشد.

توجه داشته باشید که سفر به این جزیره زیبا با بودجه های متفاوت نیز امکان پذیر است؛ زیرا عده ای به دنبال تور ارزان کیش هستند و گروهی ترجیح می دهند در این جزیره پول زیادی خرج کنند، اما در هر صورت به همه افراد در آن جا بسیار خوش می گذرد.

بهترین زمان برای سفر به کیش از نظر شرایط آب و هوایی؛ معمولا از اوایل آذر ماه تا اواخر فروردین است. ناگفته نماند که از اردیبهشت ماه تا مهر نیز به خاطر برگزاری جشنواره های ویژه تابستانه، این جزیره میزبان مسافران و گردشگران بسیاری می باشد.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر تاریخی زیر زمینی کاریز در تور کیش لحظه آخری سفر باتو ، قدمتی بسیار کهن دارد و برخی افراد، تاریخچه آن را به ۲۵۰۰ سال پیش نسبت داده اند! این شهر زیر زمینی ویژگی های منحصر به فردی از جمله؛ جریان آب شیرین، مرجانی بودن زیر زمین، هوای بسیار خنک و وجود فسیل های با قدمت، دارد.

در فاز ۱ این شهر زیر زمینی؛ غرفه های مختلفی مانند؛ غرفه صنایع دستی، رستوران سنتی و مدرن، گالری های هنر و موزه سالن آمفی تئاتر سالن کنفرانس، دیده می شود. علاوه بر این موارد، در طول مسیر ممکن است با قنات های زیادی رو به و شوید.

ساختار شهر زیر زمینی کاریز تقریبا مانند یک موزه بسیار جالب است و افراد با دیدن این همه ویژگی و جذابیت در یک مکان، مطمئنا لذت خواهند برد.

مسجد تاریخی خاتم الانبیاء

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مساجد در جزیره کیش، مسجد خاتم الانبیاء می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مناره های سر به فلک کشیده مسجد، جذابیت خاصی به آن بخشیده است و از دور دست ها هم دیده می شوند.

این مسجد معماری با شکوهی دارد، در نمای داخلی و بیرونی مسجد؛ نماد های اسلامی، آیات قرآنی و تصاویر مربوط به اهل بیت را می توان مشاهده کرد که فضای مسجد را معنوی تر کرده اند. این مسجد را با استفاده از آجر ساخته اند و از استحکام بالایی برخوردار می باشد.

در حال حاضر نیز نمازهای جماعات، نماز جمعه، مراسمات مذهبی، مجالس ختم اموات، مراسم محرم، دادن نذری، جلسات قرآن و سخنرانی های مذهبی در این مکان برگزار می شود و تمام افراد می توانند در آن ها شرکت کنند.

پارک آبی اوشن

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در کیش که طرفداران زیادی هم دارد، پارک آبی اوشن می باشد. این پارک یکی از بهترین پارک های آبی رو باز در ایران است که مساحت آن حدود ۵/۵ هکتار می باشد و افراد در تمام سنین، می توانند از آن استفاده کنند.

این پارک بی نظیر با امکانات ویژه ای که دارد؛ روزانه پذیرای تعداد بالایی از گردشگران می باشد. جالب است بدانید؛ بیشتر افرادی که تور کیش را تهیه می کنند، تنها به قصد استفاده از این پارک که منحصر به فرد ترین پارک روباز ایران و خاورمیانه است عازم این جزیره بی نظیر می شوند.

یکی دیگر از ویژگی های ممتاز این پارک روباز این است که؛ ساخت و ساز ساختمان های بلند در اطراف پارک اوشن ممنوع است و هواپیماها نیز حق پرواز در حریم هوایی پارک اوشن را ندارند. از این رو بانوان نیز می توانند با خیال راحت در این پارک آبی، به تفریح بپردازند.

آب انبار دو قلو

آب انبارهای متعددی در جزیره کیش وجود دارد، اما آب انبار دو قلو یکی از شاخص ترین آن ها می باشد. این آب انبار با معماری جالب و قدیمی دارای؛ ۲ گنبد و ۵ بادگیر در اطراف آن ها است که وظیفه‌ ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب انبار را به عهده دارند.

هر ساله افراد زیادی برای بازدید از این آب انبار، همراه تور کیش به این شهر سفر می کنند و از دیدن خلاقیت بی نظیری که در آن موج می زند، لذت می برند. قابل ذکر است که این آب انبار زیبا، قدمتی کهن دارد و معماران ایرانی آن را بنا کرده اند.

پارک دلفین

پارک دلفین کیش یک مجموعه تفریحی 170 هکتاری می باشد که در آن، استخر دلفین ها، نهنگ ها و شیرهای دریایی وجود دارد. این مجموعه زیبا و خارق العاده فقط به موجودات دریایی ختم نمی شود و باغ های بی نظیری همچون؛ باغ پرندگان، باغ پروانه، باغ کاکتوس و ارکیده نیز در این مکان دیده می شود.

به گزارش سفر باتو ، دلفین های موجود در این پارک، آموزش دیده هستند و مربی ها با آنان یک سری نمایش های جالب اجرا می کنند. در پارک دلفین ها فقط نمایش اجرا نمی شود، بلکه چندین قسمت دیدنی دیگر دارد که مهم ترین آن ها شوی دلفین ها است.

از در پارک که وارد محوطه می شوید؛ باغی با انواع و اقسام پرنده ها را مشاهده خواهید کرد که بسیار زیبا و دیدنی هستند. همچنین یک راهنما به همراه افراد بازدید کننده می رود و تمام قسمت ها را به آنان نشان می دهد.

سفر به این جزیره رویایی با تور ارزان کیش، این روزها با جذابیت های فوق العاده و تفریحات مدرنی که دارد به بهترین مقصد گردشگری ساحلی در ایران تبدیل شده است که به همه افراد پیشنهاد می کنیم؛ حتما آن را برای یک بار هم که شده، تجربه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار