کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ تهران برگزار می‌شود

بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید دارالشهدای تهران - منطقه ۱۷ تهران از ۸ بهمن ( سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) تا ۲۲ اسفند ( روز بزرگداشت شهدا ) به یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدای عرصه سلامت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۴۲۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید دارالشهدای تهران - منطقه ۱۷ تهران از ۸ بهمن ( سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) تا ۲۲ اسفند ( روز بزرگداشت شهدا ) به یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدای عرصه سلامت برگزار خواهد شد.

رسول آذر سرا دبیر ستاد کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید دارالشهدای تهران - منطقه ۱۷ با اعلام این خبرگفت:امسال با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم، هیئت امنای کنگره بر آن شدند تا برای پاسداشت مقام شامخ شهدا، اغلب برنامه‌های کنگره را با  جمعیت محدود و رعایت  دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و در فضای مجازی منتشر کنند. از این رو طبق سنوات ۲۱ سال گذشته ، مراسم افتتاحیه کنگره با عنوان “بزرگداشت شهدای معلم و دانش آموز “ ،  روز چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹ با حضور نمادین دانش آموزان در دبیرستان شهدای هویزه منطقه ۱۷ برگزار و بصورت زنده در شبکه شاد و تلویزیون اینترنتی خیمه گاه پخش خواهد شد .

آذر سرا ، برگزاری ۲۱ یادواره مجازی شهدا در ۲۱ مسجد و هیئت مذهبی منطقه ۱۷ ، تحت عنوان “یاد یاران “ ،  اجرای ۲۱ طرح جهادی کمک مومنانه در راستای کمک‌رسانی به خانواده‌های مستضعف دارالشهدای تهران و اجرای ۲۱ ویژه برنامه مجازی “زنگ شهدا “ در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۴ در شبکه دانش آموزی شاد را از دیگر برنامه های بیست و یکمین سال برگزاری این کنگره عنوان کرد.

آیین غبار روبی دلها، عطرافشانی حرم‌های مطهر شهدای گمنام مدفون در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) ، بوستان زمزم و ابوذر ، کاشت نهال به یاد ۴۰۰۰ شهید منطقه توسط دانش‌آموزان در روز درختکاری، برگزاری طرح شهید علمدار در قالب برگزاری روضه‌های فاطمی درب منازل شهدا،رونمایی از یادمان دارالشهدای تهران در بهشت زهرا (س) و باغ موزه دفاع مقدس و کوچه باغ شهدا ، از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره خواهد بود .

دبیر ستاد کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید دارالشهدای تهران - منطقه ۱۷ همچنین از افتتاح شبکه تلویزیون اینترنتی خیمه گاه (به عنوان اولین قرارگاه رسانه‌ای دارالشهدای تهران) و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موبایلی با موضوع خاطرات ایثارگران و خانواده معظم شهدا خبر داد و اضافه کرد که طرح هدیه‌ای به ملکوتیان با ۴۰۰۰ ختم قرآن کریم برای شادی ارواح طیبه شهدا، باغبانان لاله‌ها و اموات همزمان با برگزاری دیگر برنامه‌های کنگره امسال اجرا خواهد شد .

منطقه ۱۷ تهران با تقدیم ۴۰۰۰ شهید، بیشترین آمار شهدا را نسبت به وسعت منطقه‌ای در کشور به خود اختصاص داده و کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید دارالشهدای تهران - منطقه ۱۷ بیست و یک سال است که به صورت مردمی و خودجوش توسط خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از علما، فعالین و دغدغه‌مندان حوزه ایثار و شهادت و مردم در حال فعالیت است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار