امام جمعه مهربان گفت: ایام دهه فجر مظهر اقتدار و عزم ملی است و ملت ایران در دهه فجر توانست با عزم راسخ خود و با رهبری امام راحل نظام طاغوت را ازبین ببرد و نظام جمهوری اسلامی رابه جای آن پایه ریزی کند.
کد خبر: ۹۳۱۵۶۳۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عینلو در خطبه های نمازجمعه شهر مهربان، افزود: انقلاب اسلامی به 42 سالگی خود رسید و در دهه پنجمش، قرار گرفته ایم و باتوجه به توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان از قبیل تحمیل جنگ، کودتاها، فتنه ها، آشوب ها، ترورها و انواع تحریم ها ولی ایران همچنان با اقتدار و عزتمندانه با طراوت و شادابی با رهبری حکیم و فرزانه به راه خود ادامه می دهد و هر روز شاهد رسوایی و زبونی، خوار و ذلیل شدن دشمنان اسلام، انقلاب و این نظام هستیم.

وی به  ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) روز مادر و روز زن اشاره و بیان کرد: تولد زنی که افتخار خاندان وحی است‏ و چون خورشیدی بر تارک اسلام می ‏درخشد ،تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا سلام اللّه علیها- جلوه کرده و بوده است.

حجت الاسلام عینلو اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) یک زن معمولی نبوده است بلکه  یک زن معنوی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان. بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده استزنی‏که فضایل او هم طراز فضایل بی‏نهایت پیغمبر اکرم و خاندان‏ عصمت و طهارت- علیهم السّلام- بود.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه های نماز جمعه به منــاسبت های سیــاسی روز اشاره کرد و گفت: بعضی از مسئولان مواظب دام فریب جو بایدن برای تغییر محاسبات ایران‌ باشند.

وی ادامه داد: كارشناسان مركز امنیت نوین آمریكا، طی چند روز اخیر مقاله‌ای را منتشر كرده‌اند با نام همكاری دوباره‌ با ایران در این مقاله كه به‌نوعی پیش‌نویس سند اقدام‌ دولت بایدن در برابر ایران است آمده استو استراتژی دیپلماتیك آمریكا باید بر اهداف كلیدی زیر و توجه همزمان به سیاست ایران متمركز شود.

حجت الاسلام عینلو گفت: آمریکا می خواهد با جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای و مهار تأثیر سیاست منطقه‌ای ایران كه در حال آسیب رساندن به منافع آمریكا است‌.

وی افزود: كاهش تنش‌های منطقه‌ای كه بی‌ثباتی و رقابت نیابتی در خاورمیانه را به امر دائمی تبدیل كرده استاین گزارش به‌نوعی نقشه راه بایدن در مواجهه با ایران انقلابی است.

وی تصریح کرد: این به‌خوبی نشان می‌دهد آمریكای ترامپ یا بایدن در ماهیت تقابل با ایران انقلابی هیچگونه تفاوتی ندارند اگرچه در روش‌ها و تاكتیك‌ها ممكن است تفاوت‌هایی داشته باشند، جوبایدن در راهبردهایش همان ترامپ است و در تاكتیك‌هایش همان اوباماآمریكای جو بایدن اگرچه از فشار حداكثری با جنگ اقتصادی كمتر حرف خواهد زد اما با ابزاری مانند حقوق بشر و موشك و... به میدان خواهد آمد .

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور خام بایدن و نیز برخی ساده‌اندیشان داخلی و خارجی، با راهبرد اعلامی از سوی رهبر حكیم انقلاب اسلامی نه مذاكره و نه برجام، هیچ‌كدام برای ما اهمیت ندارد آنچه در این مسیر مهم است در بخش فوری آن، رفع سریع همه تحریم‌ها و سپس بازگشت به برجام است.

امام جمعه مهربان به حملات پهپادی و موشكی به ریاض از عراق و پیام‌های آن‌ صبح روز شنبه چهار بهمن 99 اشاره کرد و گفت: خبر حمله موشكی به ریاض، شوك جدیدی در منطقه ایجاد كرد، شلیك دو موشك ریاض را در التهاب و اضطراب فرو برد.

وی افزود: صدور اطلاعیه تیپ مقاومت  وعدالحق از عراق موجبات شگفتی بیشتر را فراهم كرد در این اطلاعیه، انتقام خون شهدای انفجارهای تروریستی بغداد كه دو نفر از اتباع سعودی عامل آن بودند؛ علت این عملیات، معرفی شد.

حجت الاسلام عینلو اضافه کرد: برای اولین بار است كه یك گروه عراقی این قابلیت را پیدا كرده تا پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار دهد. حداقل فاصله مرزهای عراق تا شهر ریاض 500 كیلومتر است و بنابراین برد عملیاتی پهپاد تیپ و عدالحق بالای 700 كیلومتر بوده و در نتیجه این توان را دارد تا شهرهای اسرائیل را نیز هدف قرار دهد.

وی گفت: پیام راهبردی این‌حمله برای بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، این است كه دوره مصونیت اقدامات خرابكارانه برای دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس پایان یافته و از این پس هر كشوری كه در همكاری با ایالات متحده در ضربه به محور مقاومت دخیل شود، لاجرم باید هزینه آن‌را نیز بپردازد ودر صورت تکرار جنایات بن سلمان و بن زاید ضربه بعدی به لانه شرارت در دبی خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها