خبرهای داغ:

ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی اولویت پارک علم و فناوری استان سمنان

شاهرود_معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی اولویت پارک علم و فناوری استان سمنان است.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۵۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به شاهرود و بازدید از دستاورد‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: هم اکنون تمام تلاش حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم، رشد پارک علم و فناوری استان سمنان، پردیس‌های علم و فناوری و مراکز رشد استان سمنان است که این‌ها میزبان هسته‌ها و شرکت‌های فناور هستند تا زمینه برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی استان فراهم شود.
رحیمی شعرباف افزود: در هیچ استانی از جمله استان سمنان در زمینه کمبود دانش آموختگان دانشگاهی مشکلی نداریم، اما مشکل اصلی در ایجاد اشتغال برای آنان است و باید زمینه اشتغال دانش آموختگان متناسب با تحصیلات آنان فراهم شود و یکی از بهترین نهاد‌ها برای تحقق این کار مراکز رشد، مراکز نوآوری و خلاقیت و پارک علم و فناوری هستند.
معاون وزیر علوم گفت: پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود جزء ۵ تا ۶ پارک اول کشور است و البته رو به رشد است و باید رشد بیشتری پیدا کند و میزبان نیرو‌های خلاق شاهرود، استان، کشور و حتی محل انتقال تجربیات به کشور‌های همسایه باشد.
رحیمی شعرباف، مهمترین اولویت حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم را افزایش ارتباط دانشگاه‌ها و واحد‌های فناور با دستگاه های، جامعه و صنعت عنوان کرد و افزود: برای تحقق این کار برنامه‌های اجرایی کاملا مشخص داریم و بخش تحقیقات دوره‌های تحصیلات تکمیلی را بیشتر به جامعه پیوند بزنیم و تقاضا محور کنیم.
رحیمی شعرباف اظهار داشت: در حوزه توسعه علمی توفیقات شگرفی داشتیم، اما در حوزه تقاضا محور تحقیقات توفیق زیادی نداشتیم و هم باید طرف قابلیت‌های دانشگاه با جامعه و صنعت و هم قابلیت‌های جامعه و صنعت با نهاد‌های علمی را افزایش دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها