خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد
همدان- مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۲۱۵ خانواده نیازمند روستایی با دریافت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه صاحب مسکن مقاوم شدند.
کد خبر: ۹۳۱۵۸۹۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

مقاوم سازی ۲۱۵ مسکن مددجوی روستایی در همدانبه گزارش خبرگززاری بسیج، پیمان ترکمانه درر جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که تأمین مسکن مقاوم و مناسب از رویکردهای اساسی این نهاد است، اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲۱۵ خانوار مددجوی روستایی صاحب مسکن مقاوم شدند.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌های بلاعوض همراه با تسهیلات به مددجویان ادامه داد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای ساخت ۲۱۵ واحد مقاوم در ۹ ماهه امسال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه خیران سهم قابل‌توجهی در تأمین هزینه‌های احداث مسکن نیازمندان دارند، گفت: این مبالغ از طریق اعتبارات دولتی، زکات، تسهیلات صندوق امداد ولایت، صدقات و تسهیلات سایر بانک‌ها تأمین‌شده است.

وی بابیان اینکه کمک به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اولویت اصلی کمیته امداد است، افزود: هرچند ایجاد اشتغال از طریق ارائه مشاوره‌های شغلی، استعدادیابی، آموزش مددجویان، ارائه تسهیلات، نظارت بر طرح‌ها و کمک به بازاریابی تولیدات مددجویان ازجمله مهم‌ترین اقدامات این نهاد برای توانمندسازی نیازمندان است اما ساخت مسکن نیز یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های زندگی این خانواده‌ها را کاهش می‌دهد و به توانمند شدن مددجویان سرعت می‌بخشد.

ترکمانه ادامه داد: علاوه بر این اقدام ارزشمند، کمیته امداد موفق شد در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان را که در سیل پارسال کاملاً تخریب‌شده بودند بازسازی کنند و امسال نیز با هماهنگی و مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد یک هزار واحد مسکونی دیگر را در دست احداث دارد که امیدواریم تا اواسط سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات