عملکرد غیر حرفه‌ای در آغاز فعالیت تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان سمنان

شاهرود_شاغلین تاسیسات گردشگری شرق استان در اعتراض به آنچه که بی عدالتی و تخلف در برگزاری مجامع عمومی اولیه نامیده اند؛ خواستار ابطال این تشکل‌ها شدند.
کد خبر: ۹۳۱۶۱۱۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از فعالان تاسیسات گردشگری شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی در اعتراض به بی عدالتی و سهل انگاری‌های قانونی که در مجامع عمومی تشکل‌های حرفه‌ای صورت گرفته، طی درخواست مکتوب و با امضای حداکثری اعضای مربوطه، خواستار ابطال تشکل‌های مذکور شدند.
شاغلین تاسیسات گردشگری شرق استان نارضایتی شدید خود را نسبت به برگزاری مجامع عمومی اولیه در شرایط خطرناک کرونایی استان و تعجیل اداره کل استان در شکل گیری این انجمن‌ها بدون توجه به سلامت اعضای ساکن در شرق استان، بصورت مکتوب اعلام داشتند.
محسن شریعتی، راهنمای گردشگری بین المللی شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه مجامع عمومی اولیه این تشکل‌ها در وضعیت خطرناک کرونایی کشور برنامه ریزی شده بودند و همچنین اطلاع رسانی‌های انجام شده صرفا از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است که طبیعتا بخش قابل توجهی از فعالان تاسیسات گردشگری استان از مجامع یاده شده، باخبر نشدند.
وی اظهار کرد: هرچند شرایط شیوع ویروس کرونا به تنهایی دلیل قانع کننده‌ای برای عدم حضور همکاران بوده، اما لازم بود اعضای محترم هیات‌های موسس، به متن درج شده در روزنامه و شبکه‌های اجتماعی بسنده نمیکردند و بصورت تلفنی یا پیامکی اطلاع رسانی دقیقی را انجام می‌دادند.
محسن شریعتی افزود برگزاری این جلسات در مرکز استان بدون توجه به پراکندگی تاسیسات گردشگری که غالبا در شرق استان مستقر هستند؛ منجر به شرایط کاملا نابرابر در انتخابات شده و عملا حضور اعضای تاسیسات گردشگری شرق استان در هیات مدیره‌های این تشکل ها، بسیار پایین بوده است.
این کارشناس گردشگری ضمن اشاره به اثربخشی تشکل‌های حرفه‌ای تاسیسات گردشگری در استیفای مطالبات بخش خصوصی، از لزوم مشارکت بالای فعالان گردشگری استان گفت و افزود: اهمیت و کارکرد تشکل‌های حرفه‌ای به بهره مندی از ظرفیت‌های برگزیده استانی در گروه هیآت مدیره این تشکل هاست؛ در حالیکه مشارکت پایین‌تر از ۳۰ درصد در مجامع عمومی یاد شده، نشان از عدم بهره برداری از ظرفیت‌های مفید استان بصورت متوازن بوده است.
وی همچنین با اشاره به ارسال دو نامه اعتراضی از سوی دفاتر و راهنمایان گردشگری شرق استان به نهاد‌های نظارتی فرادستی، از لزوم ورود مسئولین عالی رتبه گردشگری استان در مساله فوق گفت و نسبت به رنجش‌های فراوان فعالان گردشگری استان و بروز تنش‌ها و اختلافات صنفی اظهار نگرانی کرد.
شایان ذکر است مجامع عمومی تاسیسات گردشگری استان سمنان شامل دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایان گردشگری، واحد‌های اقامتی، سفره خانه‌های سنتی و رستوران‌های بین راهی بوده که از ۲۱ تا ۳۰ دی ماه در شهر سمنان برگزار گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار