مجمع جهادگران در واقع بازوی راهبردی و فکری برای سازمان های پشتیبانی کننده حرکت های جهادی بخصوص سازمان بسیج سازندگی است و به عنوان متولی ساماندهی گروه های جهادی و مردمی جهت خدمت به مردم شناخته می شود .
کد خبر: ۹۳۱۶۱۹۸
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
امین مرادی، دبیر مجمع جهادگران استان سیستان و بلوچستان، در یادداشتی پیرامون چرایی و چیستی مجمع جهادگران استان سیستان و بلوچستان نوشت:

«ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم»۱۳۹۶/۰۲/۱۰

این جمله رهبر انقلاب اسلامی به وضوح اهمیت و جایگاه جهت گیری و کار جهادی را در منظومه ی ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می کند .

سال گذشته بعد از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اولین سخنرانی که کردند درباره تشریح بیانیه در دیدار دانشجویی بود که ایشان اشاره کردند درگام دوم انقلاب ، مردم باید پای کار بیایند و آن حرکت عمومی اتفاق بیفتد و جوانان نقش آفرینی کنند و در لایه های حاکمیتی ورود کنند .

معظم له به دو تا سه عنوان اشاره کردند که یکی از آنها همین کار جهادی بود که فرمودند یکی از بهترین کارهایی است که دارد انجام می شود و هرچه رشد و توسعه پیدا کند و جهت دار و هدفمند شود ارتقاء پیدا خواهد کرد .

در همین راستا گروه های جهادی در شهرستان های مختلف ، جهت انسجام بخشی بیشتر و شبکه سازی بین خود،شوراهای جهادی شهرستان ها را بصورت انتخابات تشکیل دادند و متلازم آن مجمع جهادگران استان به انتخاب اعضای شوراهای جهادی شهرستان ها تشکیل گردید .

مجمع جهادگران استان شبکه ای از منتخبین سرگروه های جهادی سطح کشور است که توسط خود گروه های جهادی انتخاب می شوند .

مجمع جهادگران چیزی جدا از سازمان بسیج سازندگی که به فرمان مستقیم رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است ، نیست بلکه بدنه مردمی و مشورتی بسیج سازندگی می باشد.

کار شوراهای جهادی شهرستان ها و مجمع جهادگران استان کار اجرایی نیست بلکه کار مشورتی ، سیاست گذاری و تصمیم گیری برای عملکرد بهتر حرکت های جهادی و شبکه سازی و ارتباط برقرار کردن بین گروه های جهادی است .

مجمع جهادگران در واقع بازوی راهبردی و فکری برای سازمان های پشتیبانی کننده حرکت های جهادی بخصوص سازمان بسیج سازندگی است و به عنوان متولی ساماندهی گروه های جهادی و مردمی جهت خدمت به مردم شناخته می شود .

ما اعتقاد داریم اگر مسائل کشور به دست نیروهای ارزشی و جهادی بیفتد خیلی از مشکلات حل خواهد شد . لذا شاید یکی از قدم های اول این باشد که،ریل گذاری حرکت های جهادی توسط جهادگران و از طریق مجمع جهادگران که نمایندگان گروه های جهادی است اتفاق بیفتد .

امین مرادی / دبیر مجمع جهادگران استان سیستان و بلوچستان/ یاداشت
ارسال نظرات