خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای افزایش ارجاع پرونده های دادسرا به شعب صلحی شورای حل اختلاف خبر داد .
کد خبر: ۹۳۱۶۵۹۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگلستان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان امروز در جمع کارکنان دادسرای گرگان این خبر را اعلام کرد و گفت : با مدیریت دادسرای مرکز استان ، امسال تعداد بیشتری از پرونده ها به ویژه دعاوی مربوط به خانواده ، توهین و تهدید به شعب صلحی شورای حل اختلاف ارجاع شد که نتیجه آن سازش بین 60 تا 70 درصدی این پرونده هاست .

وی با بیان این که راهکار حل و فصل خصومت بین طرفین به ویژه در دعاوی ارجاع شده به دادسرا که افراد تازه در ابتدای راه هستند ، صدور حکم نیست افزود: باید بر ترعیب طرفین به صلح به ویژه در دعواهای خانوادگی ، بیشتر تمرکز کنیم .

هاشمیان، دادسرا را اورژانس دستگاه قضایی خواند و گفت: مراجعین به دادسرا بیشتر از سایر بخش ها نیاز به دلجویی و پاسخگویی دارند و همکاران ما بر اساس وظیفه اداری و شرعی نیاز است بیشتر مراقب رفتار خود باشند .

رئیس کل دادگستری گلستان به کارکنان توصیه کرد : مراقب باشند به علت سر و کار داشتن با انواع جرایم ، مراجعان را به چشم مجرم نبینند و کرامت آنان را حفظ کنند .

هادی هاشمیان در پاسخ به مشکلات معیشتی کارکنان هم از تشکیل کارگروهی برای گره گشایی از کار کارهمکاران خبر داد و گفت: در این کارگروه تا جایی که امکان پذیر باشد برای رفع مشکلات معیشتی و خانوادگی همکاران تلاش می کنیم .

وی درباره دغدغه های حقوقی کارکنان هم گفت: در قوه قضاییه تلاش برای بهبود معیشت کارکنان در حال انجام است که امیدواریم نتیجه آن ، خوشحالی همکاران را در پی داشته باشد.

هاشمیان افزود: علیرغم تنگناهای بودجه ای ، در دادگستری استان هم اقداماتی هرچند کوچک برای کمک به معیشت همکاران در حال اجراست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست از کاهش ورودی های امسال دادسرا خبر داد و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف و غربالگری پرونده ها در بدو ورود به دادسرا از علل این کاهش است .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: این کاهش فرصت بیشتری در اختیار قضات دادسرا برای رسیدگی به پرونده ها مهم فراهم کرده است .

سختی کار، نحوه ارتقای رتبه و ساز و کار پرداخت بهره وری از جمله پرسش ها و دغدغه های مطرح شده کارکنان دادسرای گرگان در نشست امروز با رئیس کل دادگستری استان و معاونان منابع انسانی و مالی وی بود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها