در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد؛

جشن پیروزی انقلاب اسلامی

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مراسم جشن پیروزی با رعایت اصول بهداشتی مسجدجامع شهرکرد برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۱۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام دکتر سید مهدی هاشمی در این مراسم آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را گرامیداشت و پیشاپیش ولادت با سعادت کوثر قرآن ،صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها و میلاد فرزند گرامیش بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

کارشناس مسایل مذهبی با قرائت آیه‌ی ۵ از سوره‌ی مبارک ابراهیم " وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ" گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید " و ما موسی عمران را با آیات خود (با تورات و معجزات، بر فرعونیان) فرستادیم که قومت را از ظلمات جهل و گمراهی  بیرون آور و به عالم نور رسان و روزهای خدا را به یاد آنها آور، که در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است.

وی ادامه داد: ایام الله به روزهایی اشاره دارد که در آنها اتفاقات مهمی روی داده و قدرت خدا در آن روزها بیشتر آشکار شده باشد، این واژه دو بار در قرآن مجید آمده است،در سوره مبارک ابراهیم از حضرت موسی خواسته شده که ایام الله را به قومش یادآوری کند چرا که در این یادآوری عبرت‌ها است،همچنین در آیه۱۴سوره مبارک جاثیه" قُلْ لِلَّذِينَ آمَنُوا يَغْفِرُوا لِلَّذِينَ لَا يَرْجُونَ أَيَّامَ اللَّهِ لِيَجْزِيَ قَوْمًا بِمَاكَانُوا يَكْسِبُونَبه "نیز از کسانی که ایمان آورده‌اند خواسته شده از کسانی که به ایام الله امید ندارند درگذرند، تا اینکه خدا هر قومی را به سبب آنچه انجام داده، مجازات کند.

حجت الاسلام دکتر هاشمی به دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)،برخی از روزهای مهم در انقلاب اسلامی ایران مانند روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید را ایام الله می‌دانند.

وی به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیرامون یوم الله اشاره کرد و گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی روز حمله مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی آمریکا درعین الاسد در کشور عراق را به دلیل تأثیر به سزایی که در اقتدارجمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قدرت متکبر و زورگوی شیطان بزرگ در جهان داشت، یوم الله نامیدند. روز سیلی موشکی به آمریکا از روز‌های بزرگ خداست‌.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد:بر پایه روایتی که از حضرت امام محمدباقر علیه السلام نقل شده روز ظهور منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدى ارواحنافداه و روز رجعت و روز قيامت را از مصاديق " ايّام اللَّه"  گفته‌اند .

حجت الاسلام دکتر هاشمی گفت: همه‌ى روزها روز خداست،امّا روز تجلّى قدرت خداوند سبحان حساب ديگرى دارد، تجلّى قدرت پرودگار در قهر بر كفّار و تجلّى لطف او بر مؤمنان.

وی باتلاوت" إنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ " افزود: توجّه به تاريخ،زمينه‌ى صبر و شكر رادر انسان به وجود مى‌آورد، يادآورى مصيبت‌ها و تلخى‌هاى گذشته و برطرف شدن آنها،انسان را به شكر وادار مى‌كند،توجّه به استقامت امّت‌ها و پيروزى آنان،آدمى را به صبر و مقاومت دعوت مى‌كند.

کارشناس مسایل مذهبی بابر شمردن صفات مومین ادامه داد:مؤمنین در سختى، صبر پیشه می کنند و در رفاه، شاكر هستند، صبر زمينه درك حقيقت است، درک حقيقت و صبر انقلابی مردم ایران اسلامی را در عرصه های مقابله با استکبار جهانی به پیروزی رساند.

ارسال نظرات