تکریم ارباب رجوع اولویت دستگاه قضایی لرستان است

رییس کل دادگستری لرستان گفت: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به پرونده‌های معوقه در اولویت دستگاه قضایی این استان قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۴۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد رزم  امروز در حاشیه ملاقات مردمی در جمع خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دادگستری لرستان ۳۰ سیاست راهبردی را در اجرای سیاست‌های محوری ریاست قوه قضائیه مشخص کرده و به همین تعداد کمیته در مجموعه قضائی استان تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله سیاست‌های راهبردی تاکید بر دیدارهای مردمی و ملاقات‌های عمومی، تکریم ارباب رجوع و مردم‌داری و مردم‌مداری همه قضات به ویژه مسوولان دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری لرستان بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های معوقه کیفری و خانواده تاکید و تصریح کرد: در همین راستا و به مناسبت دهه مبارک فجر در ملاقات‌های عمومی با نظر مساعدی به تقاضاها توجه می‌شود.

رزم بیان داشت: رووسای دادگستری‌ها در مرکز استان و سطح شهرستان‌ها روزهای دوشنبه را برای دیدار مردمی تعیین کرده‌اند، ضمن اینکه ملاقات‌ها از ساعت ۸ صبح شروع تا ۴ عصر و ماهانه بالای هزار مورد مراجعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ملاقات‌های عمومی درخواست‌های متعدد و متفاوتی بیان می‌شود، افزود: انتقال زندانی از زندان‌های مختلف سایر شهرها به استان به منظور ارائه خدمات به خانواده‌ها، درخواست مرخصی و تمدید آن برای زندانی‌ها، رسیدگی به جرائم کیفری و حقوقی، درخواست عفو و بخشودگی، رسیدگی به دعاوی حانوادگی، کاهش مجازات حبس از جمله این درخواست‌ها هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: درخواست‌ از مدیران دستگاه‌های اجرایی همچون پرداخت تسهیلات و طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی، مطالبه خسارات حقوقی، ابطال مبایعه‌نامه‌ها، رفع توقیف کالای قاچاق، مطالبه سر قفلی مغازه‌ها از دیگر درخواست‌های مردمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات