خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

انقلاب اسلامی ایران جریان ساز بیداری اسلامی در منطقه

دکترحبیب مرادزاده گفت: انقلاب اسلامی ایران، همه ایدئولوژی های جریان های سیاسی را کنار زد و یک الگوی جدید برای بیداری اسلامی در منطقه شد.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۷۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر حبیب اله مرادزاده کارشناسی ارشد علوم سیاسی با حضور در جمع خواهران بسیجی حوزه حضرت فاطمه (س) در سالن شهید مطهری سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در برنامه ای که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و آغاز دهه فجر برگزار شد، عنوان کرد: زمانی که نظریه ولایت فقیه از سوی امام راحل مطرح شد و بر پایه این نظریه، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت ،جهان به دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود؛ اما انقلاب اسلامی از همان ابتدا اعلام کرد نه شرق و نه غرب، بلکه اسلام راهنمای مسیر این انقلاب نوپا خواهد بود.


وی گفت: چه بسا اگر این اتفاق برای جهان آن روز به طور کامل فهمیده می شد، شرق و غرب همه همت خود را به کار می بست تا جلوی شکل‌گیری این انقلاب را بگیرد. آنها تلاش هایی برای از بین بردن و یا جهت دهی به این انقلاب را انجام دادند اما حقیقتا نمی دانستند ماهیت این انقلاب چه خواهد شد.

مرادزاده ادامه داد: در همان اوایل انقلاب ، جنگ های مسلحانه ایدئولوژی اتفاق می افتاد . حزب توده، فدایی خلق، کومله و دموکرات جریانهای بودند که با ایدئولوژی مارکسیسم در ایران می جنگیدند. جریان ملی گرایی که از دوران قاجار و در تمام دوران پهلوی مبارزه می‌کرد تلاش کرد تا پس از سقوط پهلوی برای اداره مملکت روی کار بیاید، اما چون پایگاه مردمی نداشت و بعد از مدتی سند وابستگی اش به آمریکا و انگلیس افشا شد نتوانست اداره مملکت را به عهده بگیرد.

وی افزود: سازمان مجاهدین خلق و گروه فرقان جریان دیگری بودند که بخشی از اسلام ،سکولاریسم ، مارکسیسم و بخش از ناسیونالیسم را به عنوان ایدئولوژی خود قرار داده بودند.
 
انقلاب اسلامی ایران جریان ساز بیداری اسلامی در منطقه
دکترحبیب اله مرادزاده در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در ایران، آمریکایی ها نمی دانستند معنای انقلابی که امام خمینی از آن سخن می گوید چیست‌ زمانی که نظام تاسیس شد و ملی گراها ، منافقین، توده‌ای‌ها و همه گروه ها یک به یک حذف شدند، متوجه شدند که این انقلاب توانسته همه ایدئولوژی ها را کنار زده و یک الگوی جدید برای دیگر ملت ها باشد که قابل مدیریت و مهار هم نیست و در حال حاضر هم منجر به بیداری اسلامی در منطقه شده است . به این خاطر از هیچ تلاشی برای از بین بردن این نظام دریغ نکردند.

مرادزاده افزود: آنها چهار کودتای نظامی ،پنج جنگ قومی برای تجزیه ایران، تجهیز چهار گروه تروریستی برای ترور رهبران نظام ، یک جنگ تحمیلی ۸ ساله و پنج فتنه بزرگ را برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران طرح ریزی و اجرا کردند.

وی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن یک رفراندوم عمومی و خیابانی است، بیش از ۴۰ سال است که مردم با حضور در راهپیمایی حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارند، بیش از ۴۰ سال است که مردم در آخرین جمعه ماه رمضان برای دفاع از قدس راهپیمایی می کنند. بیش از ۴۰ سال است که در این نظام انتخابات برگزار شده و مردم پای صندوق های رای حاضر می شوند، اینها نشان از مقبولیت نظام در میان آحاد جامعه است.

این کارشناس مسائل سیاسی، جمهوری اسلامی ایران را قدرت بزرگی برشمرد و افزود: در فلسفه سیاسی و روابط بین الملل، اگر قدرتی بتوانند در برابر ائتلاف بین‌المللی ایستادگی کند، یک ابرقدرت است.

مرادزاده اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، در کنار سوریه ، عراق، یمن و... ایستاد و به ثبات و اقتدار این کشورها کمک کرد. انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار زیادی دارد اما مشکلات اخیر مانند تورم، ناکارآمدی ها، گرانی، نوسانات بازار ارز و سکه و بورس و..‌. کاری است که دولت بر ملت تحمیل می کند تا مردم از این نظام ناامید شوند. اگر رئیس جمهور دلسوز مردم و نظام ،انقلابی و ولایی باشد اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

وی در پایان اظهار کرد: مردم بدانند اگر می‌خواهند شهرشان آباد شود، باید شورای شهر خوبی را انتخاب کنند، اگر می خواهند دین خود را به این نظام ادا کنند، باید نماینده مجلس و رئیس جمهور با کفایتی را انتخاب کنند .نمی شود مردم نماینده یا رئیس‌جمهور ناکارآمد را انتخاب کنند و بعد از رهبری انتظار برکناری او را داشته باشند. بهبود اوضاع جامعه در گرو انتخاب عاقلانه و آگاهانه است.

1008/گ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار