رونمایی از 2 کتاب و تجلیل از برگزیدگان پویش کتابخوانی قلعه نو

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر از دو کتاب رونمایی و از برگزیدگان پویش کتابخوانی بخش قلعه نو در روستای چالطرخان شهرستان ری تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۱۶۸۹۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج،  «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این برنامه اظهار داشت: ارتقای فرهنگ عمومی نسبت مستقیمی با ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد و طی دو سال گذشته برنامه های زیرساختی و ترویجی زیادی در سطح شهرستان ری به ویژه در روستاها اتفاق افتاده است.

وی افزود: مجموعه انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان ری آمادگی دارند تا دوره های آموزشی به صورت عمومی و تخصصی را به روستاها بیاورند تا ساکنان فرهنگ و هنر دوست روستاها، برای فراگیری آموزش مجبور به طی مسافت زیاد تا مرکز شهر نشوند.

«علیرضا صادقی» بخشدار قلعه نو نیز در این برنامه فرهنگی تصریح کرد: رونمایی كتاب كاری پسندیده و برای مخاطبان جالب توجه است زیرا آنها می توانند درباره كتابی كه قرار است بزودی مورد استفاده قرار گیرد، اطلاعات لازم را بدست آورند، اطلاعاتی كه هویت این كالای فرهنگی را پدیدار می کند.

وی با اشاره به انتشار کتاب معرفی پیشینه و آثار باستانی روستای چالطرخان افزود: اگر چه بسیاری از آثار باستانی و تمدنی کشف شده در این روستا و سایر نقاط کشور در ادوار مختلف تاریخ از کشور خارج شده است، اما با مطالعه بقایای بجا مانده آثار، می توان به قدمت چندین هزار ساله تاریخ و فرهنگ در نقاط محتلف شهرستان ری پی برد و این تمدن را با تالیف کتاب به نسل حاضر و آینده انتقال داد.

بخشدار قلعه نو افزود: مجموعه بخشداری و دهیاری های قلعه نو، علاوه بر امور عمرانی و زیربنایی در حوزه های اقتصادی و رفاهی، تلاش کرده اند تا در حوزه فرهنگ نیز اقدامات قابل توجهی انجام دهند که در این راستا تاکنون چهار پویش کتابخوانی برگزار شده است.

در ادامه برنامه از کتاب «اصول حسابداری» تالیف احمد عباسی (دهیار چالطرخان) و «کاخ ساسانی چال‌ترخان ری» تالیف محسن سعادتی که توسط دهیاری به چاپ رسیده است، رونمایی و از برگزیدگان چهارمین پویش کتابخوانی قلعه نو در سالن دهیاری و شورای اسلامی روستا تجلیل شد.

 

 

ارسال نظرات