همزمان با ایام‌الله دهه فجر؛

«شب شعر انقلاب» در زنجان برگزار شد

شب شعر «انقلاب» با حضور مسئولین استانی، استاد ولی‌اله کلامی زنجانی و جمعی از شاعران جوان استان در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد و از کتاب «آیه‌های شکوفایی» رونمایی بعمل آمد.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۸۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ شب شعر «انقلاب» در راستای گرامیداشت ایام‌الله دهه‌فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تقارن این ایام با ولادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) با حضور شاعران پیشکسوت و جوان استان روز سه‌شنبه، ۱۳ بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
«شب شعر انقلاب» در زنجان برگزار شد

برنامه «شب شعر انقلاب» با مشارکت و همکاری حوزه هنری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، حسینیه اعظم و کانون مداحان زنجان با محتوای شعرخوانی، سخنرانی مسئولین استانی و مولدی‌خوانی مادحین زنجانی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد و همچنین جهت بهره‌وری علاقمندان به شعر آئینی این برنامه از طریق فضای مجازی هیئت آنلاین نیز بصورت بصورت زنده پخش گردید.

بخش ابتدایی این مراسم به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سعید احمدی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص داشت، وی سخنان خود را با پیامی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با دهه فجر آغاز نمود و ادامه داد: دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کرده‌اند.

احمدی افزود: دهه فجر و انقلاب اسلامی صرفا یک خیزش اجتماعی نبود، بلکه یک حرکت خیلی با مبنا و اصیل در امتداد حرکت انبیاء الهی در زمان غیبت حضرت ولیعصر (عج) بود و ظلم ستم شاهی بهانه بود تا مردم به افق امامت و ولایت رهنمود شوند تا با رهبری حضرت امام (ره) حضور توحیدی خود را در بستر انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی اظهار داشت: لذا اگر انقلاب اسلامی ایران را از این زاویه نگاه بکنیم، خواهیم دید که انقلاب اسلامی از حیث مبانی و رهبری که در راستای آرمان‌های انقلاب و کشور قدم برداشتند و مردمی که همیشه در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشتند با انقلاب‌های دیگری که در دنیا اتفاق افتاده است، متفاوت است.

رضا اسم‌خانی، امیر رسولی، مهدی حنیفه، زهرا محمدی، نسرین سلیمانی، سید ضیاء موسوی، حسن علی‌پاکزاد، احسان معبودی، بهلول حبیبی، امیرسلیمانی، محمدمهدی امیری از شاعران جوان استان در شب شعر حضور داشتند و در موضوع‌های با حضرت فاطمه‌زهرا (س)، انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب به قرائت اشعار خود پرداختند.

مولودی‌خوانی مادحین جوان استان؛ علیرضا بیگدلی، مرتضی تبارکی، جواد مرشدی بخش دیگری از برنامه بود که همراه با شعرخوانی شاعران آئینی استان فضای آکنده از معنویت را در این مراسم فراهم ساخته بود.

بخش پایانی این مراسم به رونمایی کتاب «آیه‌های شکوفایی» گزیده‌ای از آثار چهل شاعر جوان زنجانی که به اهتمام رضا اسم‌خانی گردآوری شده است، اختصاص داشت.
ارسال نظرات