حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مناسب برای همه مسلمانان

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: زندگی، راه و منش حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل و مناسبی برای همه زنان و مردان مسلمان است.
کد خبر: ۹۳۱۷۳۲۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

هزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام مادر و روز زن حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه؛ اظهار کرد: امروز سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. بانوی با فضیلت و نمونه‌ای که می‌توانند الگوی مناسبی برای هر زن و مرد مسلمانی باشند. دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) بانویی اسمانی است که درخشش فوق العاده ای دارد و در سراسر هستی دارای ویزگی های ممتاز ومنحصر به فردی است.

وی افزود: نمونه ای از ویژگی های آن حضرت شامل اوج ایمان ویقین، که رسول خدا به سلمان عرض کرد همانا دخترم فاطمه ، خداوند قلب وجوارحش را ازایمان ویقین لبریز کرده است، دوم برتر ازکعبه، سوم شان قرآنی دختر بزرگوار پیامبر اسلام است که ایشان شان و جایگاه قرآنی دارند. به گونه ای که سوره کوثر درباره او نازل شده است و از مصادیق مورد نظر درآیه های تطهیر، مودت و مباهله به شمار  می رود.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: توصیف های بی نظیری پیامبر (ص) درمورد حضرت زهرا دارند که می فرمایند فاطمه پاره تن من است او نور چشم من، جگر گوشه ام و روح من است که دروجودم است و او حوریه ای انسانی است که هرگاه برای نماز درمحرابش دربرابر خداوند می ایستد نور او برای فرشتگان آسمان ظاهر می شود و در این حال خداوند به فرشتگان می گوید ای فرشتگان بنده من فاطمه سرور بندگانم را بنگرید که بدن اوازخوف من می لرزد شما را شاهد می گیرم که شیعیان اورا ازآتش درامان خواهم داشت.

ابوالقاسمی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) سرور همه زنان دنیاست؛ که پیامبر فرموند دخترم فاطمه سرور همه زنان دنیا ازاولین تااخرین ان هاست، خاطرنشان کرد: رسول خدا (ش) فرموند من بهترین پیامبران ودخترم فاطمه سرور زنان بهشت وعلی وفرزندان برگزیده اش بهترین اوصیا واهل بیتم بهترین اهل بیت ها دربین پیامبران هستند.

وی با اشاره به اینکه نسبت خانوادگی فاطمه زهرا درجهان هستی بی نظیر است و مشابهی ندارد، گفت: او پدری چون رسول خدا (ص) ومادری مانند خدیجه کبری، همسری چون امیر مومنان علی ابن ابی طالب (ع) و دخترانی همچون زینب کبری (س) وام  کلثوم (س) و پسرانی مانند امام حسن مجتبی (ع) وامام حسین (ع) دارد. پدر توپیامبر است وشوهر وپسران او هرسه امام، این ویزگی نسبی در هیچ جای این جهان پهناور برای یک بانو یافت نمی شود و نخواهد شد.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه تاکید کرد: باتوجه به زندگی بی نظیر این بانوی بزرگوار عوامل خوشبختی خانواده را در نگاه زیبایش به خانواده که از نگاه این بانو خانواده یک نگاه قدسی ویک نگاه اسمانی باشد؛ نه نگاه مادی و زمینی. خانه یک مکان مقدسی است که پیامبر (ص) فرموند نشستن مرد درکنار خانواده نزد خدای متعال دوست داشتنی تراز اعتکاف و نشستن در مسجد است و می فرمایند محبوب ترین بناها نزد خدای متعال تشکیل خانواده است و مبغوض ترین حلال ها پیش خداوند متلاشی شدن خانواده و طلاق است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار