خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی گفت: یکی از ارکان نابودی انقلاب اسلامی از نظر دشمنان این است که زن را از شاخص های انقلابی و فاطمی دور کنند و برای این هدف تمام تلاش خود را میکنند اما باید بدانند که کور خوانده اند.
کد خبر: ۹۳۱۷۵۲۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، خانم عباسی کارشناس مذهبی  برنامه سمت خدا صبح امروز در نشست تبیین ولایت اجتماعی زن که از طرف بسیج جامعه زنان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: رضایت خداوند در رضایت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. در فرمول رضایت خداوند که در رضایت حضرت زهرا چند نکته وجود دارد و احادیث زیادی نیز در این خصوص بیان شده است.

وی با اشاره به روایتی از خداوند متعال با این مضمون که اگر فاطمه زهرا (س) نبود حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) را نمی آفرید، تصریح کرد: فاطمه زهرا حلقه اتصالی بین نبوت و ولایت و استمرار ولایت به واسطه شجاعت و شهامت حضرت زهرا(س) رقم خورده است.

 عباسی اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز تعابیر زیادی از حضرت زهرا دارد که در صحیفه نور به آن اشاره شده و مهمترین آنها این است که فاطمه مانند یک مرد است، اگر فاطمه مرد بود همان علی بود و فاطمه، فاطمه است.

 وی عنوان کرد: امام زمان (عج) نیز فرمودند: فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه امام زمان است. اگر تفکر فاطمی داشته باشیم امروز ما به انقلاب امام زمان (عج) پیوند خواهد خورد.

 عباسی گفت: اگر حضرت فاطمه که حلقه واسط نبوت و امامت است نبود امامت نبود و به تبع آن انقلاب اسلامی وجود نداشت، لذا انقلاب اسلامی ایران بین الطلوعین ظهور امام زمان(عج) است.

 وی با بیان اینکه حضرت زهرا سبک زندگی قرآنی و ساده ای داشت، بیان کرد: فاطمه زهرا (س) دنیا را محل عبور میدانست و دنیا برایش محل گذر بود لذا به دنیا دل نبست.

 کارشناس مذهبی خطاب به افرادی که امروز مسیولیتی در کشور داشته مسیولیت طلب، دنیا طلب، پست طلب و .... شدند، گفت: این افراد باید رعایت کنند که دنیا طلب نباشند و حب دنیا در دل آنها قرار نگیرد.

 دانش مطالعاتی و دامنه مهارتی را در سبک زندگی فاطمی بالا ببریم

عباسی با تاکید بر اینکه امروز باید دانش مطالعاتی و دامنه مهارتی را در سبک زندگی فاطمی بالا ببریم، افزود: امروز باید زن در تراز انقلاب اسلامی و الگو گیری از حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشیم.

 وی بیان کرد: یکی از ارکان نابودی انقلاب اسلامی از نظر دشمنان این است که زن را از شاخص های انقلابی و فاطمی دور کنند و برای این هدف تمام تلاش خود را میکنند اما باید بدانند که کور خوانده اند.

 کارشناس مذهبی به امر مهم ازدواج اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج در کشور داریم که ازدواج نکرده اند.

 عباسی با بیان اینکه ازدواج را خدا قرار داده و امری غریزی نیست؛ جوان با ازدواج میتواند به تکامل شخصیتی دست پیدا کند افزود: یکی از اهداف دشمن فروپاشی خانواده ها است و اگر ازدواج انجام نشود، زنا و فحشا مطرح میشود‌.

 جامعه ای که زمینه تکامل نداشته باشد نمیتواند انقلاب اسلامی را حفظ کند

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: جامعه ای که زمینه تکامل را نداشته باشد نمیتواند به انقلاب امام زمان برسد. جامعه ای که فقط به فکر خوراک، پوشاک، مسکن و ... است و به تکامل فکر نمیکند نمیتواند انقلاب اسلامی را حفظ و به انقلاب امام زمان (عج) پیوند بزند.

 عباسی ضمن معرفی کتاب فرهنگ فاطمی برای مطالعه بانوان، اظهار کرد: این کتاب جزییات زندگی حضرت فاطمه را توضیح میدهد.

 وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) یک تیورسین کامل است و در خطبه فدکیه تیوری های زیادی را در ابعاد سیاسی، ولایی، دفاع از ولایت و ... را مطرح میکند.

 کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یک سیاستمدار است؛ سیاستمدار ولایی و قرآنی نه سیاست باز حزبی.

 عباسی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یک اقتصاد دان به تمام معنا بود؛ فدک یه باغ نبود بلکه روستایی بود و حضرت زهرا در این روستا چند نفر را مشغول بکار کرده و به آنها حقوق میداد.

 وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) انسان قوی، جدی، و باپشتکار بود؛ رفتار و لحظه شناسی حضرت زهرا بسیار قوی بود.

 کارشناس مذهبی با بیان اینکه ما نیز باید لحظه شناس باشیم، گفت: لحظه شناسی بسیار مهم است و برای انتخابات سال آینده نیاز به لحظه شناسی داریم.

 وی با بیان اینکه اگر امروز پای انقلاب بایستیم به انقلاب امام زمان (عج) خواهیم رسید تاکید کرد: امروز حضرت زهرا(س) از ما سبک زندگی ساده و اسلامی، تحکیم و مدیریت خانواده، فرزند آوری، فرزند پروری و ... را میخواهد و اینها شعار نیست.

 کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسانها مهمترین سرمایه های هر جامعه هستند، گفت: اگر شهدا نبودند دشمن به مملکت ما طمع میکرد و حال نیز دشمن در صدد نفوذ است که باید هوشیار بود و نگذاشت دشمن به اهدافش برسد.

 عباسی تصریح کرد: برخی از افرادی که در کشور مسیولیت دارند متاسفانه در لباس مسیولیت، مسیولیت خود را به خوبی انجام نمیدهند.

 وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در صحیفه نور گفتند:" اگر زنان نبودند انقلاب پیروز نمیشد"، بیان کرد: این سخن نشان دهنده نقش حیاتی زن است.

 زن تمدن ساز است

کارشناس مذهبی افزود: متاسفانه امروز با نقشه و برنامه های صهیونیست، زنان ما به انحراف میروند؛ بی حجابی، بی عفتی و ... نقشه های دشمن برای انحراف زنان است.

 عباسی با بیان اینکه زن تمدن ساز است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مورد زن گفتند: همانگونه که قرآن انسان ساز است زن نیز انسان ساز است.

 وی خطاب به خواهران حاضر در جلسه، گفت: ما زنان باید قدر خودمان را بدانیم، دوشادوش حضرت فاطمه (س) حرکت کنیم و در دنیا و آخرت با حصرت فاطمه باشیم.

 کارشناس مذهبی تاکید کرد: امروز وظیفه ما است از انقلاب اسلامی حراست کنیم و به انتخابات سال آینده توجه و دقت داشته باشیم چراکه دشمنان نقشه هایی برای ما دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها